وزیر نیرو : کمبود آب جدی است / تنها راه مقابله با بحران آب چیست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشهد- وزیر نیرو با بیان اینکه بحران آب جدی است و باید الگوی مصرف را رعایت کرد بیان کرد: صرفه جویی تنها راه مقابله با کم ابی است.

حمید چیت چیان عصر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت مدولار و خط ۱۳۲ کیلوولت تغذیه پست کوهستان در مشهد اظهار کرد: به تمام مردم و هموطنان توصیه می کنم که شرایط الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بارش باران ادامه داد: در صورت رعایت الگوی مصرف نیاز به سهمیه بندی نیست.

چیت چیان با اشاره به اینکه منابع آبی کشور در نتیجه تغییر اقلیم با خشکسالی مداوم ۱۵ ساله روبرو شده است ادامه داد: این در حالی است که نیاز ایران به آب به دلیل افزایش جمعیت و مصارف کشاورزی و صنعتی روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به احداث پست کوهستان با هدف تامین برق مطمئن مشترکان و تعدیل بار پست‌های مشاور اظهار کرد: مهندسان ایرانی با اتکا به دانش بومی با احداث این پست توان خود را به نمایش گذاشته و موجب ارز آوری برای کشور شدند.

وی همچنین از امکان توسعه با تکنولوژی روز و جلوگیری از تهدیدهای سایبری به عنوان مزایای دیگر این پست احداث شده یاد کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این نرم افزارهای لازم از خارج تهیه می شد افزود: علاوه بر ارزی که از کشور خارج می شد مشکلات امنیتی برای کشور وجود داشت که خوشبختانه با دستیابی به تکنولوژی و تولید در داخل این محدودیت ها رفع شده است.

چیت چیان ابراز کرد: در این پست که  امروز به بهره برداری رسید نرم افزار در کنار سخت افزار تولید داخل است که امیدواریم ازاین به بعد در پست های قوی تر همچون ۲۳۰ ولت نیز از همین نرم افزار استفاده شود.

۳۰ هزار مگا وات ظرفیت نیروگاهی جدید نیاز داریم
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر نیز در حاشیه افتتاح پست کوهستان اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ به ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید نیاز داریم.

آرش کردی با بیان اینکه هر سال باید پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید اضافه شود ادامه داد: به ازای هر یک مگاوات ‌نیروگاهی ۴.۵ مگاوات ظرفیت در سایر بخش‌ها باید ایجاد شود لذا در این راستا نیز نیازمند ایجاد بیش از ۴۰۰ پست برق جدید هستیم.

وی صنعت برق کشور را به دلیل اتکا به دانش داخلی و مهندسان ایرانی افتخار آمیز دانست و گفت: ۹۸ درصد تجهیزات پست برق در حال حاضر در داخل کشور تولید می شود.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------