آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

پرداخت وام با کارمزد سه درصد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری گفت : پرداخت وام تا سقف 7.5 میلیارد ریال (750 میلیون تومان) با کارمزد سه درصد برای اعضای شرکت های تعاونی روستایی برنامه ریزی شده است.

سیدابوالفضل رضوی درگردهمایی مسئولان استانی سازمان بسیج سازندگی افزود: مطابق طرح معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برای اشتغالزایی در روستاها ،براساس این طرح چنانچه روستاهای با جمعیت بیشتر از 25 خانوار اقدام به راه اندازی شرکت تعاونی روستایی کنند ، به ازای تعداد سهامدار تسهیلات دولتی به آنها پرداخت خواهد شد.

وی افزود :بر اساس مزیت های بومی روستاها طرح اشتغالزایی اعم از کشاورزی، گردشگری ، مجموع 25 عضو تعاونی مربوطه می توانند تا سقف مزبور از این تسهیلات برخوردار شوند.

رضوی اظهارداشت: این کارمزد در مناطق مرزی صفر در نظر گرفته شده و چنانچه تعداد خانواده های عضو در شرکت های تعاونی روستایی از 200 خانوار فراتر رود، پرداخت تسهیلات برای انجام اینگونه طرح ها هیچ سقفی نخواهد داشت.

این مقام مسئول گفت : این وام ها دو سال از فرصت تنفس برخوردارند و وثیقه مورد نیاز آن کارت یارانه ماهانه سرپرست خانوار است.

وی افزود: بسیج سازندگی به دنبال شناسایی مشکلات مردم در روستاها و ارائه راه حل برای رفع معضلات است ،همچنین در حوزه اجرا نیز می تواند کمک های بزرگی به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کند.

رضوی اظهار امیدواری کرد : همکاری نهادهای مسئول در حوزه روستایی ، موجب برطرف ساختن معضلات خطرناک تخریب محیط زیست، بیکاری و آسیب های اجتماعی و مهاجرت به حاشیه شهرها را برطرف، و رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد .

پیش از این سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفته بود ، طرح توان افزایی روستائیان از طریق پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از مهمترین طرح های دولت برای توسعه اقتصاد روستا عملیاتی می شود.

به گفته وی ، بررسی ها نشان می دهد 59 درصد مشکلات روستائیان اقتصادی و اشتغال است و طرح توان افزایی در این معاونت با هدف اشتغالزایی در روستاها از طریق خودمشارکتی و ارائه تسهیلات دولتی طراحی و اجرایی می شود.

به اعتقاد رضوی ، این طرح جامع ترین و بهترین برای توان افزایی روستائیان محسوب می شود .

رضوی گفته بود ، سقف تسهیلات پرداختی برای شرکت های تعاونی با 25 خانوار سهامدار هفت هزار و 500 میلیارد ریال است که 40 درصد هزینه تاسیس شرکت تعاونی از طریق آورده سهامدار و بقیه از طریق ارائه تسهیلات دولتی تامین خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------