جزئیات بودجه 95 به روایت سخنگوی دولت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: سهم درآمدهای نفتی در بودجه عمومی حدود 22 درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از صداوسیما محمدباقر نوبخت درباره لایحه بودجه افزود: طبق ماده 186 آئین نامه داخلی مجلس در مجموع مهلت قانونی نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق در جمع 30 روز است.

وی ادامه داد: اگر یک هفته هم به روال گذشته در دو شیفت مجلس در صحن علنی گزارش کمیسیون تلفیق را بررسی کند ما کمتر از 40 روز می‌توانیم لایحه را تصویب شده از مجلس تحویل بگیریم.

وی گفت: با توجه به این‌که فردا 27 دی ماه است و تاپایان سال جاری بیش از 60 روز مجلس زمان خواهد داشت تا این لایحه را بررسی کند اگر آن‌طور که رئیس مجلس بیان کرد 15 روز هم برای فعالیت انتخاباتی نمایندگان مجلس تعطیل باشد باز هم 45 روز فرصت خواهیم داشت؛ بنابراین ضرورتی نیست با توجه به این‌که لایحه بودجه سال 95 تبصره‌های تکراری ندارد و مجلس می‌تواند بدون این‌که آثار سوء چند دوازدهم را داشته باشیم آن را به تصویب برسانیم.

سخنگوی دولت گفت: لوایح بودجه و برنامه در آبان ماه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارش تمام شده بود و دولت هم کارش را برای رسیدگی آغاز کرد اما ارقام این لایحه بودجه برای شرایط پسا تحریم و میزان نفت دو میلیون و 300 هزار بشکه محاسبه شده است. با توجه به این‌که مقام معظم رهبری تاکیداتی برای اجرای برجام داشتند و آن را مشروط اعلام کرده بودند و با توجه به جمیع جهات اصلا به مصلحت نبود برویم و همه برنامه‌های‌مان را رسما بر اساس لغو تحریم ها به مجلس و دنیا اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از این جهت این تاخیر صورت گرفت تا ان‌شاء‌الله فردا در شرایطی که ملت بزرگ ایران این زنجیر تحریم را به دور خواهند ریخت ما ان‌شاءالله بودجه را در مجلس تصویب کنیم.

وی درباره این که چند تا عدد و رقم در بودجه به عنوان شاخص در نظر گرفته شده است؟ گفت: نرخ ارز یک عدد محاسباتی است که ما امسال2997 تومان برابری ریال و دلار را دیدیم و مقدار صادرات نفت را هم با توجه به این‌که در پسا تحریم می‌توانیم از سهمیه خودمان استفاده کنیم حدود دو میلیون و 300 هزار بشکه می شود که البته ظرفیت ما در اواخر سال می‌تواند بیشتر از این هم باشد.

نوبخت افزود: رقمی را نیز برای هر بشکه نفت دیدیم که چیزی بین 35 تا 40 دلار است. حدود 68 هزار میلیارد تومان نیز در مجموع درآمدهای نفتی را دیدیم که با این رقم بودجه ما می‌توانیم بودجه متعادلی داشته باشیم. سهم درآمدهای نفتی در بودجه عمومی نیز حدود 22 درصد خواهد بود که این رقم نسبت به سال‌های گذشته معقول است و تلاش می‌کنیم سال‌های آینده وابستگی به نفت را کمتر کنیم.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------