روحانی کدام خودروساز فرانسوی را انتخاب می کند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهوری دوشنبه 5 بهمن ماه به فرانسه می رود. این رفت و آمدهای رییس جمهوری ها و مسئولان مختلف از وزراتخانه ها و معاونت ها اصولا برای همکاری های بیشتر و عقد قراردادها و تفاهم ها صورت می گیرد. قراردادهایی که اگر درست تنظیم شده باشد می تواند اقتصاد کشور را تغییر دهد و بالاخره چرخ رونق اقتصادی را بچرخاند.

حالا هم که قرار است حسن روحانی به فرانسه برود، احتمالا عقد قراردادهای مختلف با شرکت های فرانسوی که احتمالا در صدر آنها شرکت های خودروسازی پژو و رنو قرار دارند. البته که به گفته صادق حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه در این سفر قطعاً در مورد موضوع پژو بحث خواهد شد، اما امضای قرارداد پژو به رفتار فرانسوی‌ها در این خصوص بستگی دارد. باید ببینیم طرف فرانسوی چه برخوردی برای بازگشت به ایران خواهد داشت و پس از آن در مورد امضای قرارداد با این شرکت تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حالا که سفر رییس جمهوری به فرانسه نزدیک تر شده، رسانه های مختلف اخبار مختلف رفتن پژو از ایران بعد تحریم ها و خالی گذاشتن دست خودروسازان و قطعه سازان وطنی را بیشتر منتشر می کنند و مدام از خسارت های میلیون دلاری این رفتن می گویند. البته که در واقعیت اگر پژو بازار ایران را به طور کامل ترک کرده بود، در طی این سال ها، شرکت های خودروسازان ایرانی هرگز نمی توانستند حتی یک عدد از خودروهای با مارک شرکت پژو را تولید کنند.

به هرحال، گمانه زنی های از عقد قرارداد با شرکت های خودروسازی فرانسوی بیش از دیگر قراردادها با دیگر شرکت ها در زمینه های مختلف وجود دارد. به گفته محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، به احتمال زیاد قراردادها با رنو و پژو در این سفر امضا می شود. او در گفتگو با سایت اتاق تهران گفت: بیشتر خودروسازان ایران در حال حاضر با این دو شرکت خودروسازی فرانسوی است. به این ترتیب، این دو شرکت آمادگی بیشتری نسبت به دیگر خودروسازان خارجی در ایران دارند. رنو بیشترین شانس را دارد چون در زمان تحریم ها ایران را ترک کرد. حتی پژو هم که ایران را ترک کرد، زیرساخت هایش در کشور وجود دارد و بنابراین این دو شرکت می توانند و با همکاری های مناسبی این کارها را انجام دهند.

براساس صحبت های این فعال صنعت خودرو، خودروهای جدید نیاز مردم است. پژو و رنو قرار است با 5 مدل جدید وارد کشور شود.

حالا هم براساس گزارش های مختلف گفته می شود شرکت جدید دی اس هم وارد ایران شود. شرکت دی اس برند لوکس کارخانه سیتروئن است. کارخانه سیتروئن که پی برده بود مشتریان سخت گیر و برند دوست تمایلی به خرید محصولات گران قیمت سیتروئن به دلیل نشان آن ندارند. برند جدیدی را با نام دی اس در سال ۲۰۰۹ تاسیس کرد.

 «دی اس» نام خودرو افسانه‌ای فرانسوی است که در کنار بازیگران معروف فرانسه در سال‌های دهه ۷۰ میلادی نقش مهم نماد صنعت فرانسه را در سینمای فرانسه داشته است. با برند دی اس، سیتروئن کاری که قبل‌تر شرکت‌هایی مانند تویوتا با برند «لکسوس» و نیسان با نشان «اینفینتی» کرده بودند را تکرار کرد.

همچنین گفته می شود شرکت سیتروئن با محصولات «دی اس» امید دارد در ایران به جنگ محصولات ژاپنی و کره‌ای برود. با این استراتژی سیتروئن با محصول الیزه در بازار خودرو‌های گران قیمت قشر متوسط و با برند «دی اس» در بازار قشر ثروتمند حضور خواهد یافت.

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------