تخت گاز پژو سیتروئن در خیابان های ایران از سال 2017



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یکی از دستاوردهای سفر اروپایی دولت روحانی
تخت گاز پژو سیتروئن در خیابان های ایران از سال 2017

"کارلوس تاوارس" مدیر اجرایی پژو در این باره می گوید:"امیدواریم که بتوانیم روابط بلند مدتی را با همتای ایرانی خود داشته باشیم. ما در ایران حضور خواهیم یافت".

چهار سال از غیبت شرکت خودروسازی پژو سیتروئن به دلیل تحریم های وضع شده علیه ایران می گذرد. پس از سفر "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران به فرانسه و مذاکرات صورت گرفته توافقی میان آن شرکت خودروسازی با ایران خودرو برای همکاری بعمل آمده است.

به گزارش خرداد، نشریه "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی درباره همکاری این شرکت مهم خودروسازی فرانسه با ایران می نویسد:"روز چهارشنبه توافقی میان مسئولان آن شرکت با شرکت خودروسازی ایرانی ایران خودرو حاصل شد تا به تولید مشترک خودرو در خاورمیانه بپردازند. این قرارداد پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 و لغو تحریم ها بعمل آمده است. قرار است علاوه بر پژو سیتروئن قراردادهای بیش تری میان شرکت های صنعتی و تجاری فرانسوی با همتایان  ایرانی شان منعقد شوند".

"کارلوس تاوارس" مدیر اجرایی پژو در این باره می گوید:"امیدواریم که بتوانیم روابط بلند مدتی را با همتای ایرانی خود داشته باشیم. ما در ایران حضور خواهیم یافت و روابط عمیقی را آغاز خواهیم کرد".

 

این روزنامه در ادامه می افزاید:"ایران خودرو" بزرگترین تولید کننده خودرو در ایران شریک تجاری پژو بوده است اما این شراکت در سال 2012 میلادی در آستانه تحریم ها به پایان رسید. "هاشم یکه زارع" مدیر اجرایی ایران خودرو در این باره گفته است:"مشارکت استراتژیک با پژو فرصتی منحصر بفرد است برای هر دو طرف و از این موضوع سود خوبی به ما خواهد رسید".

آقای تاوارس اظهار کرده که توافق بر سر بازگشت پژو سیتروئن به ایران پس از 18 ماه مذاکرات دشوار حاصل شده است. وال استریت ژورنال در این باره می افزاید:"برخلاف شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، پژو به فعالیت های خود در ایران پایان داد در حالی که بیشتر سهم از بازار خودروی آن کشور را داشت اما به سبب نگرانی از مجازات های ناشی از تحریم های وضع شده علیه ایران دیگر حاضر به ادامه کار نشد. پیش از تحریم ها، شرکت پژو سالانه 40 هزار خودرو می فروخت".

آقای تاوارس افزوده است:"ما نیز خود دوست نداشتیم بازار ایران را ترک کنیم اما قربانی تحریم های بین المللی شدیم". وال اسریت ژورنال اشاره می کند که حتی پس از خروج پژو نیز ایران خودرو با نام آن شرکت حدود 350 هزار خودرو را تنها در سال 2015 میلادی مونتاژ و تولید کرده بود. این نشریه  در پایان اشاره می کند که پژو سیتروئن تخمین زده است که حدود 3 میلیون خودرو با برند آن شرکت در حال حرکت در جاده های ایران هستند و این برند 30 درصد سهم بازار خودرو ایران را تشکیل می دهد".

 

اخبار اقتصادی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------