آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

جزئیات عیدی پایان سال کارگران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده کارفرمایان با اعلام این خبر که عیدی پایان سال کارگران هم مشمول مالیات می‌شود، گفت: حداقل 1.424.850 تومان و حداکثر 2.137.275 تومان خواهد بود؛ برخی کارفرمایان عیدی را در دوبخش پرداخت می‌‌کنند.

مجید آهنگریان با اشاره به میزان پرداخت عیدی کارگران در سال 94، اظهار داشت: طبق قانون هر ساله عیدی کارگران حداکثر 2 برابر پایه حقوق به شرط آنکه از 3 برابر حداقل دستمزد(712425 تومان) فراتر نباشد.

وی افزود: بر این اساس حداقل میزان عیدی دریافتی کارگران حداقل‌بگیر 1.424.850 تومان خواهد بود و حداکثر میزان عیدی برای سایر سطوح شغلی که از حداقل حقوق بیش‌تر دریافت ‌می‌کنند، 2.137.275 تومان خواهد بود.

این نماینده کارفرمایی با اشاره به اینکه برخی کارفرمایان به علت توانایی مالی کم و کاهش بار هزینه‌ای، عیدی را در 2 بخش مهر‌ماه و اسفندماه پرداخت می‌کنند، گفت: معمولا مابقی کافرمایان نیز به تناسب توانایی از ابتدای اسفند کل عیدی را به حساب کارگران خود واریز می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی هم مشمول پرداخت مالیات خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: طبق قانون مالیات پرداختی‌ها باید مشمول مالیات شوند به شرطی که مجموع درآمد سالانه از سقف معافیت مالیاتی(1.200.000 تومان) بیش‌تر نباشد.

آهنگریان گفت: عمده کارگران مشمول مالیات 10 درصدی در دریافتی‌های خود می‌شوند اما مابقی که حقوق‌ دریافتی‌شان از 1.200.000 تومان کم‌تر است، معاف از مالیات هستند.

این نماینده کارفرمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه عیدی پایان با چه شرایط و ضوابطی به کارگران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از کارگرانی که به طور کامل در یک‌سال مشغول کار باشند و مرخصی بدون حقوق دریافت نکرده باشند، عیدی را کامل دریافت می‌کنند.

وی افزود: کارگرانی هم از مرخصی بدون حقوق استفاده کرده‌اند که این افراد به نسبت ماه‌های اشتغال به کار در یک‌سال(12 ماه) عیدی دریافت می‌کنند.

نماینده کارفرمایان همچنان تأکید کرد: به عنوان مثال اگر کارگری از نیمه سال استخدام شده و آغاز به کار کند تنها به تناسب تعداد ماه‌های اشتغال به کار عیدی می‌گیرند.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------