تشریح جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت از 20 تا 12 درصد/ خداحافظی با حقوق 750 هزارتومانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر هیأت دولت اعلام کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق تنها به بازنشستگانی با دریافتی ۷۵۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن حاجی میرزایی، با اشاره به اینکه انتشار اخبار مصوبه هیات دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان سبب برداشت نادرستی از میزان دقیق افزایش حقوق شده است گفت: براساس مصوبه هیأت دولت، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بسته به اینکه حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و 500 هزار ریال دریافت می کرده اند یا حقوق آنها بالاتر از 15 میلیون ریال بوده، بین حداکثر 20 تا حداقل 12 درصد تعیین شده است.

دبیر هیأت دولت با بیان اینکه، افزایش 20 درصدی حقوق، تنها متعلق به آن دسته از بازنشستگانی است که حداقل حقوق یعنی مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال را دریافت می کرده اند، گفت: به هر میزان که فرد بازنشسته از این رقم بیشتر دریافت می کرده، درصد افزایش حقوق او نیز از 20 درصد کمتر خواهد شد.

حاجی میرزایی توضیح داد: در واقع افزایش حقوق بازنشستگان، بین 20 تا 12 درصد متغیر خواهد بود و بیشترین میزان افزایش، یعنی 20 درصد متعلق به افرادی است که حداقل حقوق را دریافت می کرده اند و کمترین آن یعنی 12 درصد متعلق به افرادی است که 15 میلیون ریال به بالا دریافت می کرده اند. لذا به هر میزان که دریافتی افراد از حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و 500 هزار ریال بیشتر باشد، درصد افزایش حقوق آنها نیز از 20 درصد به سمت 12 درصد کاهش پیدا می کند.


به گفته دبیر هیات دولت به طور مثال فردی که تا پیش از این هفت میلیون و 500 هزار ریال حقوق بازنشستگی دریافت می کرده افزایش حقوق 20 درصدی خواهد داشت و فردی که دریافتی او ده میلیون ریال بوده افزایشی 17 درصدی و فردی که دریافتی او 15 میلیون ریال به بالا بوده، افزایشی 12 درصدی خواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------