آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

جواب منفی سازمان شانگهای به درخواست عضویت ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اعضای سازمان همکاری های شانگهای به رغم اصرار روسیه، با تقاضای ایران برای پیوستن به این سازمان منطقه‌ای به عنوان عضو دائم، مخالفت کردند.

به گزارش فارس، سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای که در ازبکستان گردهم آمده‌اند، برای چندمین نوبت با شروع روند الحاق ایران به این سازمان به عنوان یک عضو دائم و نه عضو ناظر، مخالفت کردند.
 
بر اساس گزارش رویترز، دولت ایران اصرار کرده که با برداشته شدن تحریم‌های غرب، حالا دیگر مانع حقوقی برای تبدیل عضویت تهران وجود ندارد؛ اعضاء اما با درخواست ایرانیان موافقت نکرده‌اند.
 
«بختیور خاکیموف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست ازبکستان در این خصوص گفته: «موضع روسیه در حمایت از شروع فوری روند الحاق (ایران) به سازمان همکاری‌های شانگهای روشن است؛ البته اگر مقدور باشد.»
 
وی ادامه داده: «این بار در توافق با همکارانمان در این خصوص، شکست خوردیم ولی کار متوقف نشده است.»
 
فرستاده ویژه پوتین به نام کشورهای مخالف با عضویت ایران در این سازمان اشاره‌ای نکرده و فقط گفته که «در کل» همه با عضویت ایران موافق‌اند ولی «اختلافات جزئی فنی» بر سر زمان‌بندی الحاق ایران وجود دارد.
 
یکی از دیپلمات‌های چینی که در ازبکستان حضور داشته، حاضر نشده در این خصوص با رویترز مصاحبه کند. «وانگ یی» وزیر خارجه چین اما ماه گذشته گفته بود که پکن بیشتر مایل است ابتدا بحث الحاق هند و پاکستان نهایی شود.
 
با احتساب هند و پاکستان، سازمان همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای که کارکردی نظامی-سیاسی-اقتصادی برای آن طرح‌ریزی شده، 8 عضو اصلی و 4 عضو ناظر دارد.
 
ایران در کنار افغانستان، مغولستان و بلاروس، از اعضای ناظر این سازمان است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------