آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قدرت خرید مردم کم شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک عضو کانون شورای اسلامی کار گفت: عدم افزایش حقوق و دستمزدها در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی موجب شده که امروز نرخ تورم با سبد معیشت خانوارها همخوانی و سازگاری نداشته باشد.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخشنامه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، ابراز امیدواری کرد که کاهش نرخ سود تسهیلات در حد یک شعار و بخشنامه نماند و به معنای واقعی اجرا شود.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتباری که قرار است با همراهی بانک مرکزی و شبکه بانکی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اختصاص داده شود گام بسیار خوبی است که دولت یازدهم در جهت حمایت از تولید و اشتغال برداشته است.

اصلانی تصریح کرد: اگر چه تزریق این وام با نرخ سود پایین می‌تواند تا حدودی مشکل بنگاههای تولیدی را حل کند اما در حال حاضر مشکل اصلی مردم، قدرت خرید و مشکل کارخانه‌ها دپو شدن کالاهایشان است.

این مقام مسئول کارگری در عین حال پیشنهاد کرد پولی که قرار است در اختیار بنگاهها و کارخانه‌ها قرار گیرد در قالب وام بلاعوض یا افزایش یارانه به مردم داده شود تا قدرت خریدشان بالا برود.

وی گفت: وقتی تحریم هستیم نمی‌توانیم کالا صادر کنیم در نتیجه باید تولید را به مصرف داخل برسانیم اما مردم توان خرید ندارند و در نتیجه اجناس و کالاها در کارخانه‌ها و کارگاهها انبار می‌شود.

به گفته عضو کانون شورای اسلامی کار از آنجایی که دستمزدها در فاصله هشت سال جنگ تحمیلی افزایش نیافته امروز نرخ تورم با قدرت معیشت افراد همخوانی ندارد از این رو فاصله بین معیشت و دستمزد باید از بین برود تا مردم اثرات کاهش تورم و هزینه‌های زندگی را ببینند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------