آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

مصرف برق از خط قرمز عبور کرد/ صرفه‌جویی نشود خاموشی داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل توانیر با اشاره به عبور پیک مصرف برق ایران از خط قرمز گفت: هفته‌جاری اگر مشترکان صرفه‌جویی در مصرف برق را رعایت نکنند، خاموشی داریم.

به گزارش مهر، آرش کردی با اشاره به افزایش بار مصرفی شبکه به بیش از ۵۲ هزار مگاوات گفت: تداوم روند افزایشی بار شبکه تا هفته آینده ادامه دارد.

مدیرعامل توانیر سهم بار مصرف برق سیستم های سرمایشی از مصرف ۵۲ هزار مگاواتی شبکه در تابستان امسال را حدود ۱۸ تا ۱۹ هزار مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکان با مدیریت ساده در تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ تا ۲۶ درجه می‌توانند تا ۱۰ درصد از بار سرمایشی را کاهش دهند که به این ترتیب حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ مگاوات از مصرف ساعات پیک کاسته می‌شود.

این مقام مسئول، افزود:  پروتکل‌های همکاری با بخش صنعت و بخش کشاورزی امضا شده و بدون خدشه به تولید آنها، این همکاری انجام می شود؛ به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون در صنایع بزرگ شاهد بیش از ۲ درصد رشد مصرف برق بودیم و این رشد با احتساب صنایع کوچک به طور متوسط حدود ۱.۷ درصد است که نشان از خارج شدن صنایع از رکود دارد.

کردی یادآور شد: در بخش کشاورزی هم در صورت عدم مصرف برق در ساعات پیک (۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ بعد از ظهر) مابقی مصرف برقی مشرف این دسته از مشترکان به صورت رایگان بوده و به این ترتیب تا ۳۰۰ مگاوات از بابت همکاری بخش کشاورزی در ساعات پیک صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف در پیک به سود اقتصاد ملی و به سود کشور است، تصریح کرد: بر این اساس این اقدام یکی از مصادیق بارز سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به شمار می‌رود.

به گفته کردی هرچه در ایام پیک میزان بار مصرفی کاهش یابد، احتمال خرابی تجهیزات و خاموشیهای ناخواسته ناشی از آن نیز کاهش می یابد این در حالیست که تاکنون بیش از ۵۲ هزار مگاوات پیک شبکه به ثبت رسیده و دیسپاچینگ ملی افزایش این میزان تا حدود ۵۳ هزار مگاوات را محتمل می‌داند و از طرفی با افزایش پیک به ۵۲ هزار مگاوات و بالاتر، احتمال کمبود وجود دارد و امیدواریم با همکاری مردم و مدیریت مصرف برق به آن مرحله نرسیم.

مدیرعامل توانیر از افزایش بار مصرفی شبکه به بیش از ۵۲ هزار مگاوات در هفته جاری خبر داد و با تاکید بر آمادگی کامل بخشهای اصلی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق کشور، خاطرنشان کرد: مشترکان افزایش حساسیت نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق به ویژه کنترل بارهای سرمایشی در ساعات پیک را در دستور کار قرار دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------