دیدگاه ترکان درباره بنادرخشک



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از بندرخشک پیشگامان بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و روند پیشرفت آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اکبر ترکان در بازدید از بندرخشک پیشگامان در استان یزد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بندر در جریان فعالیت‌ها و روند پیشرفت آن قرار گرفت.

در جریان این بازدید، محمدرضا بابایی - رئیس هیات مدیره بندرخشک پیشگامان - گزارشی از روند پیشرفت بخشهای مختلف بندرخشک ارائه و رضایی مدیرعامل این بندر نکاتی را درباره مراحل ریل گذاری و اتصال بندرخشک به خط ریلی کشور بیان کرد.

ترکان نیز در این بازدید با اشاره به روند فعالیت در بنادرخشک گفت: این بنادر نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی در حوزه حمل و نقل را ایفا می‌کنند و می‌توانند روند توسعه در داخل کشور را تسریع کنند.

وی با استقبال از استقرار ترمینال کانتینری در بندرخشک پیشگامان، گفت: وجود خطوط ریلی داخلی و طرح‌های در دست اجرا و انبارهای مختلف می‌تواند تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری به تجار و بازرگانان خدمات ارائه دهد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک پیشگامان نیز با استقبال از این موضوع گفت: معافیت‌های قابل ارائه در منطقه ویژه می‌تواند به رقابتی شدن تجارت این بندر کمک کند و بنده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک همراهی لازم را خواهم کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به قابلیت‌های فعلی بندرخشک پیشگامان تاکید کرد: این بندرخشک هم‌اکنون نیز می‌تواند قبل از تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی فعالیت‌های لازم را انجام دهد و در حوزه حمل و نقل و تجارت کشور وارد شود و کار کند.

گفتنی است؛ بندرخشک پیشگامان، نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیات دولت در حال تکمیل و بهره برداری است.

این بندر خشک که تنها بندرخشکی است که از هیات دولت مجوزهای لازم را گرفته، در ۳۵ کیلومتری جنوب یزد در شهرستان مهریز در حال ساخت است و تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است.

این بندر 6000 سهام دار مستقیم و ۴۰ هزار سهام دار غیر مستقیم دارد. راه آهن این بندر چندی قبل به ریل سراسری کشور متصل شد و در مسیر راه آهن یزد- بافق قرار گرفت.

هم اکنون انبارهای ۱۰ هزار مترمربعی، شانیتگ یارد، اتصال ریلی، محوطه گمرکی، سردخانه دو مداره، خطوط ریلی اختصاصی، ایستگاه راه آهن اختصاصی، ترمینال چند منظوره و مجموعه اداری پیشرفت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را دارد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------