آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

برنامه جدید یارانه‌ای دولت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ربیعی خبرداد؛
برنامه جدید یارانه‌ای دولت/یارانه ایرانیان مقیم خارج قطع نمی‌شود

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه افراد کارگر در حاشیه خلیج‌فارس حذف نمی‌شود.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی قیمت نیروی کار و دانش، مهارت و تخصص نیروی کار را دو مؤلفه اصلی در عرصه بین‌المللی برشمرد و اظهار داشت: این دو مؤلفه موجب می‌شود تعدادی کشورها به پذیرش و عده‌ای هم به اعزام نیروی کار تمایل داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد دولت، حاکمیت و درمجموع نظام را دفاع از حقوق همه ایرانیان دانست و گفت: هر ایرانی در هر جای دنیا که باشد شهروند ایرانی است؛ این در شرایطی است که ٣٠٠ میلیون نیروی مهاجر کارگر در دنیا داریم که به لحاظ این تعداد پنجمین کشور جمعیتی فضای مجازی محسوب می‌شوند. در عین حال، ۶٠٠ میلیارد دلار جابجایی پولی این افراد است که انجام می‌شود و سهم ایران ازاین رقم اندک است.

وی یادآورشد: باید طوری حرکت کنیم که زمینه انتقال پول و سرمایه هر مهاجر ایرانی به داخل کشور فراهم شود؛ این در حالی است که مهاجرت در دنیای امروز بحث پیچیده‌ای است و مهاجرت قبلا از جنوب به شمال انجام می‌شد و معمولا افرادی از آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا به کشورهای امریکای شمالی می‌رفتند؛ اما امروز با روند مهاجرت از جنوب به جنوب مواجه هستیم و مهاجران از ایران به کره، ژاپن، استرالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

ربیعی با تاکید براینکه به موضوع مهاجرت باید با نگاه صدور نیروی کار، نیروی انسانی و خدمات فنی تعبیر کنیم، تصریح کرد: مهمترین استراتژی باید این باشد تا اقتصاد آنها به سرزمین مادری برگردد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه افراد کارگر در حاشیه خلیج‌فارس حذف نمی‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------