آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

پول توقیف‌شده گاز ایران در انگلیس آزاد شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون وزیر نفت با اشاره به آزادسازی بخشی از پول‌های گازی بلوکه‌شده ایران در انگلیس اعلام کرد: به زودی بخش باقی‌مانده این پول هم، از سوی شرکت بریتیش پترولیوم به طور کامل آزاد می‌شود.

علی کاردور در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران در انگلیس گفت: هم اکنون بخشی از این منابع مالی شرکت ملی نفت مربوط به مشارکت در طرح توسعه و بهره‌برداری در میدان گازی رهوم انگلیس، آزاد شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه بخش باقیمانده پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران هم تا چند روز آینده آزاد خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون محدودیتی برای ادامه همکاری با شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس در پروژه بهره‌برداری از میدان گازی رهوم در آبهای دریای شمال وجود ندارد.

 

از سوی دیگر، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت هم در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی شرکت بریتیش پترولیوم برای پرداخت کل پولهای بلوکه‌شده گازی ایران تاکید کرده بود برخی از محدودیت‌های بانکی منجر به طولانی‌شدن پروسه آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده گازی ایران در انگلیس شده بود.

 

در همین حال، علی کاردور، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم پیش از این در گفتگو با مهر با بیان اینکه منابع مالی حاصل از مشارکت ایران در توسعه و بهره‌برداری میدان گازی رهوم به حساب شرکت ملی نفت واریز شده است، گفته بود که فعلا امکان برداشت منابع ارزی از حساب شرکت نفت وجود ندارد.

 

به گزارش مهر، شرکت ملی نفت ایران و بریتیش پترولیوم انگلیس از سال ۲۰۰۵ میلادی در توسعه و بهره‌برداری میدان گازی رهوم یک مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک ۶۵۶ میلیون دلاری را در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال انجام داده است.

 

میدان گازی رهوم از ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ میلیون فوت مکعب گاز برخوردار بوده که از سال ۲۰۱۰ میلادی با دستور دولت انگلیس و به بهانه تحریم‌ها تولید در این میدان گازی متوقف شد.  در نهایت از سه سال گذشته تولید گاز از میدان گازی رهوم در دریای شمال از سر گرفته شد، اما به دلیل تحریم‌ها منابع مالی حاصل از مشارکت شرکت ملی نفت ایران در توسعه و بهره برداری این میدان گازی در دریای شمال در حسابی بلوکه شده است.

 

مسئولان وزارت نفت به شرکت ملی نفت ایران پیش از لغو تحریم ها تاکید کرده بودند که با لغو تحریم ها و ورود به دوره پسابرجام، پول های بلوکه شده گازی ایران حاصل از مشارکت و بهره‌برداری در میدان رهوم رفع توقیف خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------