آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

امسال کسی از لیست دریافت یارانه حذف می‌شود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه لزومی برای حذف یارانه غیر نیازمندان در سال جاری نداریم، کفت: صراحتی برای حذف غیرنیازمندان وجود ندارد و دولت می‌تواند به اختیار این کار را انجام دهد.

به گزارش میزان، در حالی که تا سال گذشته هفتاد و سه مرحله از یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه سال گذشته خبر از قطع یارانه 4 میلیون و 853 هزارو 386 نفر از افرادی که درآمد ناخالصشان بیش از 3 میلیون داده بود.

 

وی در این‌باره تاکید کرد: حذف گسترده یارانه افراد جامعه منجر به نارضایتی از نظام خواهد شد.

 

علاوه بر این محمد حسینی با اشاره به اینکه حذف یارانه غیر نیازمندان در سال جاری نیز پیش‌بینی نشده گفت: برای حذف یارانه غیر نیازمندان هر سال نوشتیم، اما دولت اجرا نکرد. در ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه حکمی آمده و این مباحث پیش‌بینی شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: در جدول بند «الف» تبصره 14 بودجه سال 96 هدف این بود 20 درصد برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی از محل هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش منابع هدفمندی دولت مکلف است که دهک‌های بالا را حذف کند و بتواند از افزایش منابع برای مستمری‌بگیران هزینه کند، بیان کرد: اینکه صراحت داشته باشد مشاهده نمی‌شود، اما این کار باید صورت بگیرد تا افزایش 20 درصدی مستمری‌بگیران رخ دهد.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: این مستمری از حذف دهک‌ها بالای جامعه باید تامین شود و این فضا پیش‌بینی شده که دولت برای تأمین منابع دهک‌های بالا را حذف کند.

حسینی با اشاره به اینکه به شکل مستقیم دستوری برای حذف غیر نیازمندان وجود نداریم و دولت می‌تواند این منابع را از محل‌های دیگر مانند افزایش درآمد، جابه‌جایی ردیف‌ها تأمین کند، تصریح کرد: غیر نیازمندان حذف نشدند و طبق پرداخت یارانه در آذرماه 75 میلیون نفر یارانه گرفته‌اند و خود افراد می‌گویند یارانه نمی‌گیرند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه پیشنهاد مجلس تکلیف برای دولت نسبت به حذف غیرنیازمندان یارانه‌بگیر ایجاد نمی‌کند، افزود: نگاه مجلس بر این است که با این پیشنهادات برای تأمین منابع به سمت حذف غیرنیازمندان برود. جمع‌بندی علما و فضلا در مجلس این بود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درتوضیح جایگاه حذف غیر نیازمندان در تبصره 14 بیان کرد: شاید صلاح نبوده است.

 

حسینی در توضیح اینکه نباید حذف یارانه غیر نیازمندان در سال جاری ادامه یابد، گفت: چرا باید حذف داشته باشیم،کجا گفته شده که غیرنیازمندان نباید یارانه بگیرند. در قانون هدفمندی آیا حکمی برای حذف غیرنیازمندان وجود دارد، در قانون هدفمندی بحث پرداخت یارانه به کل کشور بود و از طرفی غیرنیازمندان که خودرو دارند بنزین بیشتری مصرف می‌کنند، در نتیجه هزینه پرداختی بیشتری خواهند داشت. این نگاه مجلس و قانون است. صراحتی برای حذف غیرنیازمندان وجود ندارد و دولت می‌تواند به اختیار این کار را انجام دهد.

 

با این تفاسیر به نظر می‌رسد نگرانی یارانه‌بگیران با نزدیک شدن به اواخر هر ماه برای حذف شدن از لیست دریافت یارانه نقدی در سال جاری به حداقل برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------