آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

تغییر نیاز بازار کار تا دو دهه آینده/آغاز شناسایی مشاغل جدید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دست اندرکاران بازار کار از تغییر نیازهای بازار کار تا دو دهه آینده خبر می‌دهند؛ بر همین اساس مطالعه و شناسایی مشاغل جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور کلید خورده است.

به گزارش مهر، همگام با توسعه تکنولوژی و فناوری اطلاعات ، شکل و شمایل و رویکرد بسیاری از مشاغل تغییر کرده است به طوری که با پیدایش مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات نیاز به مهارت‌های جدید نیز بیشتر شده است.

 

برهمین اساس، در بسیاری از کشورهای دنیا با توجه به تغییر رویکرد مشاغل ، به انجام تحقیقات و آینده پژوهی در زمینه نیازهای بازار کار روی آورده شده است؛ در کشور ما نیز با توجه به نیاز روز افزودن بازار کار به فرصت های شغلی جدید  ناگزیر به آینده پژوهی درباره نیازهای بازار کار در یک تا دو دهه آینده هستیم چرا که نیاز 20 سال آینده بازار کار به نیروی کار دارای مهارت‌های جدید با نیاز امروز بازار کار متفاوت خواهد بود.

 

در همین ارتباط، مجید تهرانیان، مشاور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در امور آموزشگاه‌های آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: باید یک جریان آینده پژوهی در خصوص نیازهای بازار کار در یک دهه آینده رخ دهد که در همین راستا از سال گذشته با همکاری و تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شناسایی رویکردهای جدید شغلی مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) آغاز شده تا مشاغل جدید احصاء شوند چراکه عمده نیاز بازار کار همراه با توسعه IT در حال تغییر است.

 

دانش‌آموزان از نظام آموزشی جلوترند!

 

تهرانیان با بیان اینکه در شناسایی مشاغل جدید باید تجارب و تغییر رویکرد دنیا نسبت به مشاغل نیز مد نظر باشد گفت: در حال حاضر نظام آموزشی کشور به گونه ای است که افراد را برای نیازهای فعلی بازار کار تربیت می‌کند در حالی که تربیت شغلی باید مبتنی بر نیاز بازار در دو دهه آینده باشد تا مشخص شود کودک امروز که جوان آینده خواهد بود در 20 سالگی چه مهارت‌هایی برای ورود به بازار کار نیاز دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه یقینا نظام تعلیم و تربیت باید در جهت ارتقای سطح مهارتی کودکان و نوجوانان در حوزه فناوری اطلاعات گام بردارد گفت: واقعیت این است که امروز علم دانش آموزان و فرزندان ما در حوزه فناوری اطلاعات به شدت از نظام آموزشی در مدارس جلوتر است بنابراین نظام تعلیم و تربیت با هدف تربیت جوانان دارای مهارت‌های جدید نیاز به یک بازنگری اصولی دارد و در این زمینه سرفصل‌های برنامه‌های درسی باید دگرگون شود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان مهمترین رکن ارائه آموزش‌های مهارتی در حال تغییر رویکر در جهت ارائه آموزش‌های مهارت محور است اما تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌های آموزشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که اعتبارات زیادی نیاز دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------