لاریجانی: در اقتصاد کشور لَنگی و عقب‌افتادگی‌ وجود دارد/ اقتصاد باید ثروت‌زا و زاینده باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر عدم پذیرش نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و استقلال این منطقه از حاکمیت عراق اظهار کرد: اگر این حادثه حل نشود، حتماً مبداء درگیری چندده‌ساله‌ای در منطقه خواهد بود.

علی لاریجانی در یادواره شهدای آباده فارس افزود: رسیدن به اهداف متعالی در جامعه اسلامی به این معناست که در اقتصاد به بخش مولد و عدالت توجه شود.  یکی از ارکان جامعه ایده‌آل، برخورداری از اقتصاد سالم است، اما این عامل نمی‌تواند برای جامعه ایده‌آل به تنهایی کافی باشد و اگر فکر جهادی در جامعه وجود نداشته باشد، دیگران بر آن سیطره خواهند کرد.

 

اهم صحبت های او از این قرار است: 

 

*اگر واقع‌گرا باشیم، باید بپذیریم در اقتصاد کشور لَنگی و عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد، در موضوعات فرهنگی پیشرفت حاصل شده؛ هر چند که اشکالاتی نیز وجود دارد. اما با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، باید مسئولان زمینه انجام کارهای تولیدی را در کشور تسهیل کنند.

 

* رشد تولید و صادرات، دو رکن اقتصاد مقاومتی و باید مسیر را برای تربیت جوانان آماده کرد، البته در سطح ملی نیز مقام معظم رهبری، رؤسای قوا و مسئولان ارشد کشور نیز مصمم هستند تا وضعیت تولید کشور را متحول کنند که به طور طبیعی انجام این مهم یک روزه امکان‌پذیر نیست و نیاز به زمان دارد.

 

*تمهیداتی برای حمایت از کشاورزان اندیشیده شده و 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ کارمزد 6 الی 14 درصد برای اشتغال روستاییان و مردم شهرهای کوچک در نظر گرفته شده، چرا که اگر در روستاها درآمد کافی نباشد، روستاییان مهاجرت می‌کنند.

 

*ممکن است در یک جامعه به اقتصاد فرهنگ توجه شود. به طور مثال تعدادی از کشورهای اسلامی از اقتصاد قوی برخوردارند، اما در حقیقت آنان حیات و غیرت دینی و روحیه حماسی ندارند؛ به نحوی که اگر یک آمریکایی به امیر یک کشور اسلامی دستور بدهد، آن مسئول خواسته آنان را اجرا می‌کند.

 

در این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی از کتاب «با کاروان آلاله‌ها» رونمایی کرد.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------