حجم آب ذخیره شده پشت سدها اعلام شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از ذخیره ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدها خبر داد و گفت: میزان آب ذخیره شده پشت سدها در سال گذشته ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود که امسال با افزایش ۲۰ میلیون مترمکعبی به ۷۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

 محمدرضا بختیاری با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این که میزان مصرف آب شرب شهروندان شهر تهران در سال ۱۳۹۵، یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب بود، اظهار کرد: از این میزان حدود ۷۷۰ میلیون مترمکعب از منابع آب سطحی و حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی تامین شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این که نحوه‌ تامین آب شرب تهران در سال‌هایی که بارندگی نرمال است ۷۰ درصد از منابع آب سطحی و ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: این میزان در سال‌هایی که میزان بارندگی بهتر و نرمال‌تر است به ۷۵ درصد آب سطحی نیز می‌رسد، اما در سال‌های خشک مانند سال ۱۳۷۸، ۵۵ درصد آب شرب تهران از منابع سطحی تامین شد.

 

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در سه سال گذشته، توضیح داد: وضعیت بارندگی در دو سه سال اخیر نسبتا خوب بود و متوسط بارندگی در استان تهران در سال گذشته ۳۱ میلی‌متر و در هشت ماهه نخست امسال ۲۸۰ میلی‌متر بوده است.

 

پروژه انتقال آب از ارتفاعات البرز به تهران به نتیجه خاصی نرسیده است

بختیاری همچنین با اشاره به پروژه انتقال آب از ارتفاعات البرز به تهران، توضیح داد: این پروژه به وزارت نیرو منتقل شده و وزارتخانه در حال انجام مطالعات جامع است که این مطالعات به دلیل اهمیت موضوع و بحث‌های زیست محیطی به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: در این مورد وزارت نیرو هنوز به نتیجه خاصی نرسیده و احتمالا این پروژه تا آخر امسال هم تعیین تکلیف نخواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------