آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان رئیس‌ کل بانک مرکزی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تکذیب برخی نقل قول‌ها از او درباره ذخایر ارزی کشور، سپرده‌های بانکی و کسری بودجه تاکید کرد که ذخایر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی از سپرده‌های مردم صیانت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی با تبریک شب یلدا، به ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز و تقویت تدریجی ارزش پول ملی اشاره و اظهار کرد: این امور که موجب آرامش در بین اقشار مختلف مردم شده است، با ترفندهایی از طرف کسانی که با اهداف مختلف از جمله کسب سود از نوسانات بازار علیه ثبات و آرامش اقتصادی کشور جو روانی ایجاد می‌کنند، همراه شده است.

 

وی افزود: درج مطالب جعلی به نقل از اینجانب در مورد ذخایر ارزی و سرنوشت برخی از سپرده‌های بانکی و کسری بودجه و دیگر موارد و بازنشر آن در فضای مجازی و بزرگ‌نمایی برخی اظهارات و اخبار بین‌المللی برای ایجاد نگرانی از وضعیت ارزی کشور در بین مردم، از جمله این موارد است.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: نه تنها ذخایر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی‌شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می‌یابد.

 

همتی یادآور شد که بانک مرکزی ضمن صیانت لازم از سپرده‌های مردم در بانک‌ها، اصلاح و به روزسازی نظام بانکی را با دقت طراحی و اجرا می‌کند و مجموعه بانکی تمام ظرفیت خود را برای تقویت تولید و رشد اقتصادی به کار می‌گیرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------