آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

بهترین گوشی‌های زیر یک‌ونیم‌میلیون‌تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,اخبار  بهترین گوشی‌های زیر یک‌ونیم‌میلیون‌تومان

بسیاری از افراد دوست ندارند مبالغ زیادی برای خرید گوشی هوشمند بپردازند، از طرفی هم می‌خواهند یک گوشی هوشمند با امکانات بالا داشته باشند. به این ترتیب باید یک گوشی هوشمند میان‌رده انتخاب کنند. مواردی که ما در این مقایسه‌ها در نظر گرفتیم، شامل کیفیت صفحه‌نمایش، ابعاد و وزن، دوربین اصلی، پردازنده، رم و ویژگی‌های خاص هرگوشی است.

 

اکسپریا Z٣ کامپکت
 این گوشی هوشمند صفحه‌نمایشی ٤/٦اینچی با رزولوشن pv٢٠ و تراکم پیکسل ۳۱۹ با قابلیت به‌نمایش‌درآوردن ۱۶میلیون رنگ را داشته که در بین رقبای هم رده‌اش رتبه‌سوم را از این نظر دارد. دوربین Z٣ کامپکت با پشتیبانی از ایزو ۱۲۸۰۰، بالاترین حد ایزو را بین تمامی گوشی‌های هوشمندی که تا به حال عرضه شده‌اند، ارایه می‌کند. یک‌پردازشگر چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۱ ٢/٥گیگاهرتزی و دوگیگابایت حافظه داخلی رم برای این گوشی در نظر گرفته شده که البته رتبه‌اول را در کنار HTC One E٨ دارد. بدنه باکیفیت و مقاوم Z٣ کامپکت با ضدآب و ضدگردوغباربودن، کامل می‌شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند به مدت‌زمان ۳۰دقیقه تا عمق ١/٥متری آب، از گوشی استفاده و با دوربین گوشی در زیر آب عکاسی یا فیلمبرداری کند، از این نظر تنها گوشی هوشمند میان‌رده‌ای است که این ویژگی را دارد. قیمت این گوشی در بازار حدود یک‌میلیون‌و٣٥٠هزار تا یک‌ونیم‌میلیون‌تومان است.

اچ‌تی‌سی  One E٨
اچ‌تی‌سی در ژوئن٢٠١٤ این گوشی را با صفحه‌نمایش بزرگ پنج‌اینچی معرفی کرد که آن را بعد از هوآوی Honor ٦ در رتبه‌دوم هم‌رده‌هایش قرار داد. ابعاد آن هم٤/١٤٦ در ٧٠/٧ در ٩/٩میلیمتر است که بزرگ‌ترین گوشی هوشمند این فهرست بوده و طبیعتا وزن ۱۴۵گرمی آن هم باعث شد عنوان سنگین‌ترین گوشی هوشمند را کسب کند. E٨ دارای یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی و فلش LED است که از این نظر بعد از اکسپریا Z٣ کامپکت و هم‌رده دوگوشی دیگر قرار دارد. پردازنده‌ای که در این گوشی استفاده شده، دقیقا همان پردازنده اکسپریا Z٣ کامپکت یعنی پردازشگر چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون۸۰۱ که ٢/٥ گیگاهرتزی و دوگیگابایت حافظه داخلی رم است، رتبه‌اول را دارد. قیمت آن در بازار حدود یک‌میلیون‌و١٥٠هزار تا یک‌ونیم‌میلیون‌تومان است.

 سامسونگ گلکسی A٥
این گوشی هوشمند صفحه‌نمایشی پنج‌اینچی از نوع سوپرآمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل۲۹۴ عرضه شده که رتبه‌چهارم را برایش رقم زد. به لطف بدنه فلزی، نازک‌ترین و سبک‌ترین (۱۲۳گرم) گوشی هوشمند این رده است و از نظر خوش‌دستی رتبه‌دوم را دارد. سامسونگ در گلکسی A٥ از یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی و فلش LED استفاده کرده که این گوشی را از این نظر هم‌رده اچ‌تی‌سی One E٨ و هوآوی Honor ٦ قرار می‌دهد. با داشتن پردازنده دوهسته‌ای ١/٢گیگاهرتزی به همراه ١/٢گیگابایت حافظه رم، این گوشی به نظر ضعیف‌تر از رقبا بوده و در رتبه‌چهارم قرار می‌گیرد. قیمت این گوشی در بازار نیز حدود یک‌میلیون‌و١٥٠هزار تا یک‌میلیون‌و٣٤٠هزارتومان است.

هوآوی Honor ٦
صفحه‌نمایش ٥ اینچی که دارای رزولوشن ١٩٢٠×١٠٨٠ و تراکم پیکسل۴۴۵ بوده کافی است تا این گوشی را از این نظر در رتبه‌اول قرار دهد. گرچه این گوشی تقریبا اندازه گلکسیA٥ است، اما به‌دلیل قطر بیشتر، رتبه پایین‌تر یعنی سوم خوش‌دست‌بودن را دارد. Honor ٦ هم از یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی با همان مشخصات دوربین سامسونگ‌گلکسی A٥ و اچ‌تی‌سی OneE٨ بهره برده است. پردازنده آن هم از نوع چهارهسته‌ای ١/٧گیگاهرتزی به همراه رم سه‌گیگابایتی بوده که از نظر رم، نسبت به رقبا سرتر است؛ اما پردازنده آن از اچ‌تی‌سی One E٨ و اکسپریا Z٣ کامپکت ضعیف‌تر است. قیمت این مدل از هوآوی نیز در بازار حدود یک‌میلیون تا یک‌میلیون‌وصدهزارتومان است. در نهایت اینکه اگر داشتن دوربین خوب یا سخت‌افزار قوی و ضدآب‌بودن برای شما مهم است، به سراغ اکسپریا Z٣ کامپکت بروید. اگر هم داشتن یک صفحه‌نمایش خوب برایتان مهم است، از بین هوآوی Honor ٦ و اچ‌تی‌سی One E٨ یکی را انتخاب کنید. اما کسانی که دنبال گوشی زیبا و هنرمندانه هستند، گلکسیA٥ و اچ‌تی‌سی  One E٨ گزینه‌های مناسبی هستند.

اخبار اقتصادی - شرق

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------