60 سالگی بیل گیتس/ هر ثانیه 250 دلار درآمد



در هر ثانیه ۲۵۰ دلار به درآمد بیل گیتس افزوده می‌شود؛ به عبارت دیگر درآمد او در هر دقیقه ۱۵ هزار دلار و روزانه ۲۰ میلیون دلار است. اگر بیل گیتس می‌توانست کشوری مستقل باشد، سی‌وهفتمین کشور ثروتمند جهان می‌بود. با این همه، او کسی است که کسر بزرگی از این درآمد شگفت‌انگیز را صرف بهبود وضعیت محرومان و زندگی شرافتمندانه‌تر در این کره خاکی می‌کند

 مرد شماره یک نرم‌افزار جهان، امروز شصت ساله می‌شود و پا به هفتمین دهه زندگی می‌گذارد. بیل گیتس که مایکروسافت را از استارت‌آپی کوچک به قطبی مهم در جهان آی‌تی تبدیل کرد و به ثروتی افسانه‌ای رسید، همچنان چشم به آینده دارد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش دویچه وله، بیل گیتس روز چهارشنبه (۲۸ اکتبر/ ۶ آبان) ) پا به ۶۰ سالگی گذاشت. او ۴۰ سال پیش، پس از ترک تحصیل از دانشگاه هاروارد، با دوست دوران کودکی‌اش، پاول آلن، به دنبال تحقق رویاهای بلندپروازانه‌اش رفت.

او با راه‌اندازی مایکروسافت که اولین کمپانی نرم‌افزاری جهان بود، پیش‌تاز برنامه‌سازی در دنیای کامپیوتر شد و امپراتوری نرم‌افزاری‌اش با پی‌سی (کامپیوترهای شخصی) جهان را درنوردید.

بیل گیتس که در ابتدای عصر ریزپردازشگرها (مایکروپروسسورها) در سیاتل متولد شده بود، در ۳۲ سالگی پس از توسعه و تکوین سیستم‌عامل "داس"(MS-DOS) و پس از آن ویندوز، به ثروتی میلیارد دلاری رسید که برای اولین بار در تاریخ فقط و فقط از راه فروش سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تولیدشده برای کامپیوترهای سراسر جهان تامین شد.

اخبار,اخبار اقتصادی,بیل گیتس

بنیان‌گذاران مایکروسافت: بیل گیتس (راست) در کنار پاول آلن

رویای جاه‌طلبانه او و پاول آلن این بود که پای کامپیوترها را به همه خانه‌های دنیا باز کنند. این رویا با جهان‌گیر شدن تدریجی ویندوز محقق شد؛ انقلابی در مقیاس جهانی که بیل گیتس به آن می‌بالد، اما می‌گوید حالا بیش از گذشته، نگاه به آینده دارد.

او امسال در چهلمین سالگرد راه‌اندازی مایکروسافت، در نامه‌ای خطاب به کارکنان این کمپانی نوشت: «تکامل تکنولوژی در ۱۰ سال آینده حتی سریع‌تر از همیشه خواهد بود. ما همین حالا هم در جهانی چندپلت‌فرمی زندگی می‌کنیم اما نفوذ سیستم‌های کامپیوتری در زندگی‌های ما حتی از این هم بیشتر خواهد شد.

ربات‌ها و کامپیوترها به زودی می‌توانند ببینند و حرکت کنند و با محیط اطرافشان تعاملی طبیعی داشته باشند؛ موضوعی که کارکردهای نوین بسیاری خواهد داشت و مردم جهان را هر روز توانمندتر از دیروز خواهد کرد.»

تمرکز بر فعالیت‌های انسان‌دوستانه و مقابله با فقر

بیل گیتس که از عمق وجودش هکر و گیک نوآوری است، در ۲۱ سال گذشته، ۱۶ بار در صدر فهرست ثروتمندترین فرد جهان نشسته است. اما او از جمله ثروتمندانی است که قلبش برای دنیایی که در آن زندگی می‌کند می‌تپد و به همین خاطر بیش از ۹۵ درصد از ثروت ۷۹ میلیارد دلاری خود را به خیریه و فعالیت‌های انسان‌دوستانه اختصاص داده است.

او همچنین وصیت کرده که سه فرزندش هم نفری ۱۰ میلیون دلار از این ثروت نجومی به ارث ببرند و زندگی خود را بسازند، زیرا معتقد است که ثروت میلیاردی برای آینده آنها مناسب نخواهد بود.

اخبار,اخبار اقتصادی,بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۲۰۰۸ از مدیرعاملی مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا بیشتر بر فعالیت‌های بشردوستانه متمرکز شود. اگرچه او هم‌چنان ارتباط تنگاتنگی با مایکروسافت و چشم‌انداز آینده این کمپانی دارد و به محصولات جدیدی نظیر کورتانا (مترجم اسکایپ) و هولولنز (عینک مخصوص بازی‌های کامپیوتری) به شدت امیدوار است.

وبلاگ رسمی بیل گیتس (Gates Notes) را از اینجا بخوانید:
http://www.gatesnotes.com

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که با سرمایه‌ای ۴۳ میلیارد دلاری سال‌هاست بزرگ‌ترین سازمان خیریه جهان است، برای تحقق رویاهای بشردوستانه بیل گیتس٬ هم‌زمان در حال پیش‌برد صدها پروژه در کشورهای فقیر جهان، از آسیا و اروپا تا آفریقاست تا وضعیت زندگی و آموزش را در جوامع در حال توسعه بهبود ببخشد.

او به آینده خوش‌بین است و می‌گوید سیر نابودی بیماری‌های مهلک سریع‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ است و حتی بیماری مرگ‌آوری نظیر مالاریا هم تا سال ۲۰۳۰ کاملا ریشه‌کن خواهد شد. یکی از اهداف این بنیاد این است که نرخ مرگ کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان را تا بیش از نصف کاهش دهد و فلج اطفال را ریشه‌کن کند.

اخبار,اخبار اقتصادی,بیل گیتس

بیل گیتس و همسرش ملیندا در سال ۱۹۹۴ با یکدیگر ازدواج کردند

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری‌های انسان‌دوستانه آنها این است که تا سال ۲۰۳۰ آفریقا را در تولید مواد غذایی به خودکفایی برسانند و تامین آب آشامیدنی ۲/۵ میلیارد تن از ساکنان محروم کره زمین را هم تسهیل کنند؛ با پردازشگری موسوم به "جنیکی"(Janicki Omniprocessor) که قابلیت تبدیل فاضلاب و فضولات حیوانی به آب آشامیدنی پاک و الکتریسیته را دارد.

در هر ثانیه ۲۵۰ دلار به درآمد بیل گیتس افزوده می‌شود؛ به عبارت دیگر درآمد او در هر دقیقه ۱۵ هزار دلار و روزانه ۲۰ میلیون دلار است. اگر بیل گیتس می‌توانست کشوری مستقل باشد، سی‌وهفتمین کشور ثروتمند جهان می‌بود. با این همه، او کسی است که کسر بزرگی از این درآمد شگفت‌انگیز را صرف بهبود وضعیت محرومان و زندگی شرافتمندانه‌تر در این کره خاکی می‌کند.

 

اخبار اقتصادی - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------