اصلا آیفون گارانتی‌دار در بازار نداریم



اخبار,اخباراقتصادی,آیفون

این روزها اگر بخواهید آیفون بخرید در بازار با دو گزینه قاچاق و آنهایی که از مبادی رسمی وارد شده اند روبرو می‌شوید. اما این رسمیت در مورد آیفون با گوشی‌های دیگر کمی فرق می‌کند.

برای روشن‌تر شدن این موضوع یک مثال می زنیم. اگر شما وارد سایت شرکت سامسونگ شوید، می توانید نام شرکتهای گارانتی کننده محصولات سامسونگ در ایران را مشاهده کنید اما این امر در مورد شرکتی که این روزها مدعی نمایندگی رسمی محصولات اپل در ایران است صدق نمی‌کند؛ به این معنی که هیچ نام و نشانی از این شرکت در سایت اپل وجود ندارد.

مسوولان اپل نیز بارها اعلام کرده اند که هیچگونه نماینده رسمی در ایران ندارند. با این حال مدتی است که یک شرکت ثبت شده در استان فارس محصولات اپل را با گارانتی خود در بازار ایران عرضه می‌کند در شرایطی که نماینده رسمی اپل در ایران نیست و هیچ ارتباط رسمی با اپل ندارد.

شرکت مذکور همانطور که در سایتش قید شده صرفا واردکننده محصولات اپل به ایران از طریق مبادی رسمی و غیرقاچاق است. به این معنی که محصولات اپل را در خارج از کشور خریداری و از طریق مبادی قانونی وارد می‌کند.

کلمه "رسمی" در مورد یک نماینده زمانی معنی پیدا می‌کند که قراردادی بین شرکت سازنده و آن نماینده وجود داشته باشد و این در حالیست که شرکت اپل حتی شرکت مدعی نمایندگی در ایران را نمی شناسد و در واقع هیچگونه نظارتی روی قیمتها و کیفیت خدمات این شرکت ندارد.

وال استریت ژورنال پیشتر در گزارشی درباره حضور شرکتهای خارجی در ایران نوشت که شرکت اپل در مورد ورود به بازار ایران با وزارت خزانه‌داری آمریکا رایزنی کرده اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

اپل در کشورهای خاورمیانه وبسایت رسمی دارد و همه مسائل مربوط به واردات، فروش، قیمتها و خدمات پس از فروش تحت نظارت مستقیم دفتر خاورمیانه آنها در لندن قرار دارد.

درباره گارانتی این قبیل شرکتها برای محصولات اپل باید بگوییم که خدمات آنها هیچ ارتباطی به شرکت سازنده ندارد و آنها فقط واردکننده قانونی این محصولات هستند.

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------