آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سناریوی جدید افزایش قیمت بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی,اخبار وزارت نفت

یک مقام مسئول در وزارت نفت دو برنامه زمان بندی افزایش پنج درصدی قیمت بنزین را اعلام کرد و گفت: احتمال اعمال این افزایش قیمت در دو تاریخ اول و ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ وجود دارد.

یک مقام مسئول در وزارت نفت در گفتگو با مهر درباره زمان اجرای طرح افزایش پنج درصدی قیمت بنزین معمولی و بنزین سوپر، گفت: طرح پیشنهادی دولت مبنی بر افزایش پنج درصدی قیمت فرآورده های نفتی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اما تاکنون دولت این افزایش قیمت را برای اعمال به وزارت نفت و شرکتهای تابع به ویژه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه احتمال ابلاغ افزایش پنج درصدی قیمت بنزین و گازوئیل در چند روز آینده وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون اقدامات ابتدایی برای اعمال این افزایش قیمت با انجام تغییرات برنامه ای در سامانه هوشمند سوخت کشور انجام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت ابلاغ دولت، امکان آماده سازی سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت برای عرضه بنزین با قیمت‌های جدید در مدت چند روز وجود دارد، اظهار داشت: در صورت ابلاغ دولت، امکان اعمال این افزایش قیمت از اول فروردین ماه سال آینده وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش مسافرتهای نوروزی در روزهای نخست فروردین ماه، تاکید کرد: از این رو احتمال اجرای طرح افزایش پنج درصدی قیمت بنزین و گازوئیل از ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ بیش از اول فروردین ماه است.

به گزارش مهر، پس از افزایش پنج درصدی قیمت بنزین برای سال ۹۴ سخنگوی اقتصادی دولت تدبیر و امید، هرگونه افزایش دوباره قیمت بنزین برای سال ۹۴ را رد کرده و تاکید می کند: دولت فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین برای سال آینده ندارد.

از اردیبهشت ماه سال جاری و با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به ترتیب قیمت هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای معمولی و سوپر ۷۰۰ و ۸۰۰ تومان و بهای هر لیتر بنزین معمولی و سوپر آزاد به ترتیب با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومان در جایگاه‌های سوخت عرضه می شود.

از این رو در صورت اجرای مصوبه جدید توسط دولت،  از ابتدای سال ۱۳۹۴ به ترتیب هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای معمولی و سوپر با افزایش ۵ درصدی  ۷۳۵ و ۸۴۰ تومان و بهای هر لیتر بنزین معمولی و سوپر آزاد به ترتیب با قیمت ۱۱۵۰ و ۱۱۵۵ تومان در جایگاه‌های سوخت عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر، ستاد سوخت هم تاکید کرده است که با وجود کاهش سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی برخی از تاکسی اما برای آینده هیچگونه تغییری در سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی اعمال نخواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------