چند درصد از بلیت‌های نوروزی پیش‌فروش شد؟



اخبار,اخبار اقتصادی وبازرگانی,پیش فروش بلیت

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار چرخشی در مسیر تهران-مشهد-تهران خبر داد و گفت: تا امروز ۲۰ درصد از بلیت‌های نوروزی قطار پیش فروش شده است.

به گزارش تسنیم،علی کاظمی منش در نشست خبری در پاسخ پرسشی اظهار کرد: در پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی حدفاصل 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده تاکنون 20 درصد یعنی حدود 300 هزار بلیت عرضه شده است.

 

وی با بیان این‌که این میزان تقریبا 20 درصد از ظرفیت ایجاد شده برای نوروز است، تصریح کرد: از این میزان 35 درصد بلیت‌ها از طریق اینترنت و 65 درصد از طریق مراکز فروش بلیت در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این‌که در مسیر رفت تهران-مشهد برای تاریخ‌های 27 تا 29 اسفند بلیت‌ها به فروش رفته است، بیان کرد: همچنین بلیت رفت 4 مسیر مشهد-تبریز، بندرعباس-مشهد،‌مشهد-اصفهان و بندرعباس-اصفهان در ایام نوروز امسال پُر شده است.

 

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان این‌که بلیت رفت مسیر تهران-بندرعباس از 25 اسفند امسال تا 7 فروردین 96 ظرفیت پُر شده است، افزود: در پیش‌فروش‌ها تمایل مردم برای خرید بلیت قطار تغییر کرده است و بیشتر در ایام حرکت و روزهای منتهی به حرکت مردم اقدام به خرید می‌کنند.

 

کاظمی‌منش در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که ایام در نوروز امسال هم قطارهای فوق‌العاده راه‌اندازی می‌شود، گفت:‌از اول دیماه امسال 261 واگن مسافری با عمر بالای 45 سال از رده خارج شده که این مسئله نشان از ارتقای کیفیت دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله مانند پارسال قطارهای فوق‌العاده ای نخواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: به جای قطارهای فوق‌العاده، در مسیر تهران-مشهد-تهران قطارهای چرخشی را راه‌اندازی می‌کنیم یعنی از دو رام قطار سه سرویس استفاده کنیم به طوریکه ساعت 10 صبح در این مسیر قطارهای 4 و 6 تخته موجود خواهد بود.

 

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از حرکت روزانه 204 رام قطار در ایام نوروز 96 خبر داد و گفت: در مجموع از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین سال آینده 4300 رام قطار مسافری در شبکه ریلی کشور سیر می‌کنند.

 

کاظمی‌منش با یادآوری این‌که سال گذشته سرعت سیر در مسیر تهران-مشهد 11 تا 11.5 ساعت بود، گفت: این در حالی است که امسال سرعت سیر قطار در این مسیر به 9.5 ساعت کاهش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------