آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خدا را شکر که مسئولان مالیاتی کشور تاریخ نخوانده اند وگرنه از ریش و کلاه هم مالیات می گیرند

بسیاری از صاحبان کارگاه‌ها، مغازه‌داران، پیشه‌وران و اصناف گوناگون و حتی کارخانه‌داران از افزایش ناگهانی مالیات آن هم زمانی…

کاهش رشد اقتصادی چین چقدر نگران‌کننده است؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مرکز مطالعات آسیا در موسسه «آکسا فراملینگتون» در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی چین گفت: باید در میزان توقعاتمان از چین تجدید نظر کنیم. میزان رشد تولید اهمیت چندانی ندارد؛ مهم این است که آیا این تولید در طولانی‌مدت به مصرف تبدیل می‌شود یا نه؟

آمارهای جمع‌آوری شده در ماه آوریل بیانگر ‌آن بود که چین در بخش تولید با کاهش رشد مواجه شده است. این نکته نشان‌دهنده‌ عدم یکنواختی رشد اقتصاد جهانی است. اکنون با ورود به ما می و کاهش سفارشات جدید برای تولید، پیش‌بینی اقتصاددانان مبنی‌ بر ادامه این روند کاهشی به وقوع پیوسته است.

مارک تینکر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، ضمن تاکید بر اهمیت اقتصاد 10 تریلیون دلاری چین اظهار کرد: چین پس از آمریکای 16 تریلیون دلاری، دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان به شمار می‌رود. اگر در آمریکا شاهد رشد 7 درصدی باشیم، به نظرمان بسیار خوب می‌رسد، بنابراین به عقیده من ما باید توقعاتمان از چین را بازنگری کنیم. میزان رشد 7 درصدی اهمیت چندانی ندارد، بلکه نکته مهم این است که آیا این تولید در طولانی مدت به مصرف تبدیل می‌شود یا نه؟ و اینکه دولت در قبال این مسئله چه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

رییس مرکز مطالعات آسیا در موسسه «آکسا فراملینگتون» در جواب انتقادات نسبت به کیفیت محصولات تولیدی چین اظهار کرد: در حال حاضر دولت چین تصمیم گرفته عوامل محرک را زیاد کند تا تولید و صادرات افزایش یابد اما به عقیده‌ من چین برنامه‌ بسیار روشن پنج ساله‌ای در دست دارد تا تعادل در اقتصاد را دوباره به دست آورد.

تینکر تاکید کرد که صرف دست‌کاری نرخ ارز نمی‌تواند به دلیل تحریک و افزایش صادرات باشد بلکه از قرار معلوم جذب سرمایه‌ جهانی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از عاملان مهم اقتصادی جهان در بازار چین فعالیت ندارند، اما به تازگی سرمایه‌گذاران خرد به صندوق قابل معامله در بورس هنگ‌کنگ علاقه نشان داده و ممکن است به زودی در آن فعالیت کنند. به گفته‌ تینکر تمامی این سرمایه‌گذاران می‌توانند به چین بیایند و چنانچه سرمایه‌گذاران بین المللی به دنبال راه‌یابی به اقتصاد چین باشند، «سهام اچ» ارزش بیشتری دارد.

«سهام‌اچ» به سهامی گفته می‌شود که مربوط به کارخانجات سرزمین اصلی چین است، اما در بازار بورس هنگ‌کنگ معامله می‌شود.

رییس مرکز مطالعات آسیا در موسسه «آکسا فراملینگتون» شرایط کنونی چین را مشابه با ژاپن در زمانی دانست که سعی در بازسازی خود داشت و گفت: یکی دیگر از روش‌های خلاقانه برای راه‌یابی به بازار آسیا می‌تواند سهام «بی» باشد که به همان سهامی گفته می‌شود که در بازار بورس شانگهای و شنزن با ارز خارجی معامله می‌شود.

مارک تینکر علاقمندان به سرمایه‌گذاری و معامله در بورس چین را به دقت در انتخاب سهام و تحقیق ترغیب کرد. وی گفت: همه نگران بدهی‌های چین هستند که به 28 تریلیون دلار می‌رسد اما من فکر می کنم می‌توان به این بدهی به عنوان دارایی‌های تضمین‌شده‌ای نگاه کرد که می‌توان به یک سرمایه‌گذار جهان فروخت.

 

 

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------