آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

آهنگ رشد اقتصاد جهانی شتاب می‌گیرد



 اخباراقصادی ,خبرهای  اقصادی,بانک جهانی

بانک جهانی در جدیدترین به‌روزرسانی گزارش دورنمای اقتصادی جهانی خود با اشاره به رشد فعالیت تولیدی و تجارت، بهبود اعتماد بازار و افزایش قیمت‌های کالا، نرخ رشد مورد پیش‌بینی برای اقتصاد جهانی را بدون تغییر نگه داشت و پیش‌بینی کرد اقتصاد جهانی در سال میلادی جاری ۲.۷ درصد توسعه خواهد یافت.

 به گزارش ایسنا، برای نخستین بار در چند سال گذشته است که پیش‌بینی‌های ژوئن بانک جهانی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که در ژانویه منتشر شده‌اند به دلیل افزایش ریسک‌های رشد، کاهش پیدا نکرده‌اند.

 

بانک جهانی نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ را به میزان ۲.۷ درصد پیش‌بینی کرد که در مقایسه با نرخ ۲.۴ درصد برآورد شده برای سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد.

 

نرخ رشد سال ۲۰۱۶ نسبت به گزارش ژانویه به میزان ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

طبق گزارش بانک جهانی، اقتصادهای توسعه یافته به خصوص ژاپن و اروپا نشانه‌های بهبود را نشان می‌دهد در حالی که بازارهای نوظهور جهان شامل چین، برزیل، مکزیک، هند، اندونزی، ترکیه و روسیه دوباره به پیشبرد رشد اقتصاد جهانی کمک می‌کنند.

 

جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایطی که روند احیای شکننده اما واقعی در جریان است، کشورها باید از این فرصت برای اجرای اصلاحات موسسه‌ای و بازار به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی و کمک به رشد پایدار در بلند مدت استفاده کنند.

 

بانک جهانی نرخ رشد مورد پیش‌بینی برای اقتصاد ژاپن در سال ۲۰۱۷ را به میزان ۰.۶ درصد نسبت به گزارش ژانویه افزایش داد و به ۱.۵ درصد رساند. در حالی که پیش‌بینی کرد نرخ رشد منطقه یورو به ۱.۷ درصد خواهد رسید که ۰.۲ درصد نسبت به پیش‌بینی این وام دهنده در ژانویه افزایش داشته است. در هر دو مورد، رشد صادرات و تسهیل پولی به حمایت از رشد اقتصادی کمک کرده است.

 

بانک جهانی همچنین اعلام کرد: رشد آمریکا نیز بهبود پیدا می‌کند، اما به دلیل رشد ضعیف این کشور در ابتدای سال که ناشی از کاهش هزینه مصرفی بود، نرخ رشد مورد پیش‌بینی برای آمریکا ۰.۱ درصد نسبت به گزارش قبلی تنزل یافت و ۲.۱ درصد اعلام شد.

 

براساس گزارش رویترز، نرخ رشد مورد پیش‌بینی برای اقتصاد چین بدون تغییر ماند و انتظار می‌رود نرخ رشد اقتصاد این کشور از ۶.۷ درصد در سال گذشته به ۶.۵ درصد در سال میلادی جاری کاهش پیدا کند. طبق پیش‌بینی بانک جهانی، صادرکنندگان کالا شامل آرژانتین، برزیل، نیجریه و روسیه شاهد پایان رکود و از سرگیری رشد مثبت در سال جاری خواهند بود، اما بانک جهانی هشدار داد محدودیت‌های تجاری جدید ممکن است روند رشد تجارت را که به نفع بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه است مختل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------