آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

تورم تولید کننده مرغداری‌ها ۱۰.۴ درصد شد



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,مرغداری

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم تولیدکننده مرغداری های صنعتی کشور در سال گذشته به ۱۰.۴ درصد رسید.

 به گزارش ایسنا، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ۱۳۹۵ به عدد ۲۳۶.۴۸ رسید که ۱۰.۴۲ درصد نسبت به سال قبل (تورم سالانه)، افزایش داشته است. شاخص مرغداریهای صنعتی در تمام فصول بجز فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ۲۶.۳۱ درصد بوده است. همچنین شاخص مذکور در فصل بهار ۴.۱۴ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 

در سال ۱۳۹۵ شاخص گروه مرغ به ۲۶۶.۰۶ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۱۳.۴۱ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ۱۳.۷۹، ۸.۱۹ و ۴۱.۵۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته­‌اند. شاخص مذکور در تمام فصول بجز فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ۲۴.۲۶ درصد بوده است. همچنین شاخص مذکور در فصل بهار ۰.۱۶ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 

در سال ۱۳۹۵ شاخص گروه تخم مرغ به ۱۶۶.۵۱ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۳.۲۷ درصد افزایش یافته است. تخم مرغ خوراکی با افزایش ۱۰.۵۹ درصدی و تخم مرغ نطفه دار با کاهش ۳.۰۶ درصدی، افزایش ۳.۲۷ درصدی شاخص نسبت به سال قبل را رقم زده­‌اند. شاخص مذکور در فصول بهار و تابستان نسبت به فصل مشابه سال قبل با کاهش ۱۶.۲۹ و ۱۰.۴۹ درصد روبه رو بوده و در فصل پاییز و زمستان  معادل ۶.۹۳ و ۳۵.۹۸ درصد افزایش داشته‌اند.

 

این گروه شامل کود است که در سال ۱۳۹۵ شاخص آن به ۸۵۸.۱۱ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۳.۵۹ درصد افزایش یافته است. شاخص مذکور در تمام فصول بجز فصل زمستان نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل تابستان و معادل ۸.۲۲ درصد بوده است. همچنین شاخص مذکور در فصل زمستان ۱.۸۲ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------