درخواست جهانی برای استفاده از آسمان ایران



   اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,هواپیما

با قطع ارتباط چند کشور عربی منطقه با قطر همان طور که از قبل پیش بینی می‌شد آسمان ایران به عنوان اصلی‌ ترین مقصد جدید پروازهای ایرلاین قطری مطرح شده است، آسمانی که می‌تواند فرصت اقتصادی قابل توجهی پیش روی ایران قرار دهد.

 به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در طول روز ده‌ها برنامه پروازی به مقصد بیش از ۱۰۰ کشور جهان انجام می‌دهد، هواپیماهای این کشور در طول روز از حریم هوایی تعداد زیادی از همسایگان استفاده می‌کردند که با توجه به تصمیمات جدید ائتلاف عربی جدیدی که ضد دوحه شکل گرفته امکان تداوم استفاده از آن وجود ندارد.

 

به دنبال این اتفاق یکی از اصلی ترین مقاصد محتمل ورود هواپیماهای قطری آسمان ایران بود که طبق برآوردهای صورت گرفته نخستین تاثیرات آن از روز گذشته مشخص شده است.

 

براساس گفته‌های مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها از حدود ساعت ۴:۳۰ صبح روز سه‌شنبه بخش قابل توجهی از پروازهای قطری به سمت آسمان ایران حرکت کردند که می‌تواند به افزایش جریان ترافیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در اسمان ایران منجر شود.

 

این تغییر در برنامه عبور هواپیماها پس از آن صورت گرفت که ایران با درخواست رسمی سازمان بین‌المللی ایکائو و همچنین کشور قطر موافقت کرد تا عبور این هواپیماها در دستور کار قرار گیرد.

 

طبق برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر پروازهای اروپای جنوبی کشور قطر که از بحرین، عربستان سعودی و مصر عبور می‌کردند به جنوب شیراز منتقل می‌شوند و ترافیک مسیر آفریقا نیز از سمت بندرعباس به عمان تحویل شده و به دورزدن شبه جزیره عربستان سعودی ختم می‌شود.

 

طبق اطلاعات ارائه شده هرچند هنوز نمی‌توان نسبت به تاثیرات بلند مدت این تغییرات سخن گفت، اما در حال حاضر آسمان ایران تنها گزینه مدیریت پروازهای قطری به حساب می‌آید که می‌تواند در آینده به نهایی شدن این سرویس‌دهی برای دیگر کشورهای منطقه نیز در نظر گرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------