وزیرکار: خرید 30 هواپیمای بویینگ قطعی است



   اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,علی ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ : امروز قرارداد خرید ۳۰ فرورند بوئینگ قطعی شده و در صورت ادامه همکاری ها قرارداد خرید ۳۰ فروند دیگر تمدید می‌شودکه ۵ درصد ارزش قرارداد را شرکت آسمان می‌پردازد و ۹۵ درصد دیگر را بوئینگ فاینانس می‌کند.

 به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ علی ربیعی وزیر کار در این خصوص گفت: قرارداد امروز در راستای افزایش سودآوری صندوق های بازنشستگی به نفع بازنشستگان کشور است. طبق مذاکرات انجام شده قرار بر این است که ۹۵ درصد تامین مالی این قرارداد توسط بوئینگ فاینانس شود.

 

- پنج درصد ارزش این قرارداد را شرکت آسمان می‌پردازد و ۹۵ درصد دیگر فاینانس خواهد شد و خود شرکت بوئینگ پشتیبان و حامی این قرارداد است. 

 

- با امضای این قرارداد در عین حال بر دارایی‌های بازنشستگان اضافه می‌کنیم. ناوگان هوایی کشورمان را هم به نحو شایسته‌ای نوسازی خواهیم کرد که بتوانیم از این طریق سهم خود را از منطقه بازپس بگیریم.

 

-  وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان روز به روز در حال بهبود است در حالی که در سال ۹۲ این شرکت ۸ هواپیمای عملیاتی داشت امروز تعداد هواپیماهای عملیاتی این شرکت به ۲۱ فروند رسیده است.  

 

- در حال حاضر ۴ میلیارد دلار از محل فروش بلیت به مسافران ایرانی نصیب شرکت‌های خارجی می‌شود  و قطعاً باید سهم شرکت‌‌های هواپیمای ایرانی از این بازار منطقه‌ای و جهانی افزایش یابد و قطعاً با تغییرات بنیادین تلاش داریم درآمدمان را در منطقه افزایش دهیم.

 

- همچنین ورود هر یک از این هواپیماها اشتغالزایی به همراه دارد و باعث کاهش بیکاری در کشور می‌شود.

 

- استراتژی ما این است که صندوق‌های بازنشستگی در حوزه حمل و نقل باقی بمانند. در حال حاضر موفق شدیم در حوزه کشتی‌رانی قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی را به امضا برسانیم که ساخت این کشتی‌ها به صورت ترکیبی از شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. همچنین سه فروند کشتی نفتکش، حمل گاز اضافه شده است. 

 

- برای تکمیل حلقه زنجیره حمل و نقل در حوزه ریلی هم اقدامات قابل توجهی انجام شده از جمله نوسازی ناوگان رجاء و ورود قطارهای جدید که این سفارشات ریلی منجر به احیای شرکت‌های ریلی نیمه‌تعطیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------