اجرای قانون بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی اجباری است



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,جرایم تسهیلات بانکی

اجرای قانون بخشودگی جرایم تسهیلات بانک‌های دولتی با تصویب قانون بودجه سنواتی امسال، اجباری شده است.

 به گزارش خبرآنلاین، سال گذشته، دولت تصویب کرد وام بانکهای دولتی، در صورت جریمه داشتن، بخشیده شود. پس از آن، بانکهای دولتی با ایفای شروط مندرج در بخشنامه، جریمه وامها را صفر در نظر می گیرند.

 

پس از گذشت چند ماه، برخی از مشتریان بانکی می گویند این بخشنامه درباره آنها اجرا نشده است. یکی از مخاطبان در این باره در سرویس مشکلات مردم نوشته: با سلام مجلس قانون بخشودگی وامهای زیر 100 میلیون تومان را تصویب کرده بعضی از بانکها مثل کشاورزی و ملی اجرا کرده اند ولی بانک (نام محفوظ) اجرا نمی کند خوب اگر قانون هست باتوجه به اینکه همه این بانکها دولتی هستند باید همه آنها اجرا کنند در غیر این صورت خلاف عدالت است.

 

لازم به توضیح در اواخر بهمن ماه سال گذشته، بخشنامه بخشودگی جرایم وامهای زیر 100 میلیون تومان از سوی بانک مرکزی به بانک های ملی ایران، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، بانک ملت، بانک سپه، بانک توسعه تعاون، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه صادرات ایران، بانک رفاه کارگران و بانک کشاورزی ابلاغ شد.

 

شرایطی مانند پرداخت یکجای مانده تسهیلات برای استفاده از این بخشودگی عنوان شده بود که در بخشنامه بانک مرکزی به تفصیل بیان شده است. در اسفندماه سال گذشته، نمایندگان مجلس موافقت کردند این بخشنامه در سال 96 نیز در قالب بودجه سنواتی امسال، اجرایی و تمدید شود.

 

لذا در حال حاضر، این بخشودگی، تبدیل به قانون شده و همه بانکها مکلف به اجرای آن هستند. چنانچه هر یک از شعبات یکی از بانکهای مشمول این قانون که در بخشنامه اخیر بانک مرکزی هم مشخص شده اند، از اجرای قانون سرپیچی کند، ابتدا باید به سرپرستی آن شعبه (مانند سرپرستی های استانی یا سرپرستی های منطقه ای در تهران) مراجعه و در صورت عدم پاسخگویی، به شکایات بانک مرکزی مراجعه شود. اگر چنانچه باز هم پاسخی از بانک مرکزی که مسئول نظارت بر عملکرد بانکهاست دریافت دریافت نشد، باید در دیوان عدالت اداری یا کمیسیون اصل 90 مجلس اقامه شکایت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------