هواپیمای ژاپنی جایگزین هواپیماهای امریکایی می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,میتسوبیشی

اولین هواپیماهای تجاری ژاپن بیش از 50 سال وارد صحنه های بین المللی شده اند.

 به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران،شرکت هواپیمایی میتسوبیشی، جدیدترین جت خود به نام MRJ را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشت.

 

این هواپیمای 92 مسافری وعده داده است که پرواز منطقه ای در امریکا را تغییر می دهد. این بازار مدت طولانی تحت سلطه شرکت های Bombardier کانادایی و Embraer برزیلی بوده است و حالا MRJ  می خواهد آن را بهم می ریزد.  

 

اما MRJ هنوز یک انقلاب تا تکامل فاصله دارد: دو موتور، دوبال و یک کابین کوچک. اما او یک ویژگی بی عیب دارد -یک دماغه کاملا آیرودینامیک که شبیه بعضی قطارهای سریع السیر مشهور ژاپنی است.

 

این هواپیماها در پول شما تا حدود 20 درصد صرفه جویی می کند، آن هم به وسیله مصرف سوخت کمتر. این هم مدیون طراحی جدید آیرودینامیک و یک جفت موتور پیشرفته است.

 

این ویژگی ها می تواند به باز شدن مسیرهای جدید کوتاه کمک کند، مسیرهایی که امروز برای هواپیماهای نسل قدیمی سودآور نیست.

 

موتور های پرت و ویتنی (Pratt & Whitney) جدید MRJ سرو صدا و آلودگی کمتری دارد و اجازه می دهد که این موارد در خود فرودگاه ها محدود شود.

 

*پروازهای آزمایشی در امریکا 

این چت ژاپنی تا سال 2020 مسافران منظمی را حمل نمی کند. اما چند سال بعد ناوگان MRJ در امریکا پرواز خواهند داشت.

 

در آسمان ژاپن فضای لازم برای آزمایش هواپیماهای جدید وجود ندارد. بنابراین میتسوبیشی فضاهایی را در ایالت واشنگتن شرقی برای قراردادن ناوگان فعلی خود تنظیم کرده است.

 

نیمی از قطعات جت، توسط تولیدکنندگان ایالات متحده ساخته شده است. این به این معنی است که این هواپیماها از مشاغل مهندسی و تولیدی در هر دو کشور حمایت می کند.

 

شرکت All Nippon Airways ژاپن اولین پرواز MRJ را انجام خواهد داد. اما حدود 80 درصد از هواپیماها و بیش از 400 سفارش و قرارداد از خطوط هوایی منطقه ای امریکا آمده است.

 

*میتسوبیشی به لیک های بزرک می پیوندد 

برای چندین دهه است که شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی برای سازندگان هواپیما مانند بوئینگ، قطعات پیچیده می سازد.

 

اما از سال 2000، آنها تصمیم گرفتند که فراتر بروند. میتسوبیشی برای اینکه ثابت کند می تواند یک هواپیمای کامل را طراحی کند و بسازد، تمام قطعات مختلف یک طراحی را با هم پیچید، یعنی مهارت چند ملت توسعه یافته را به کار برد.

 

الکس بلامی، مدیر 37 ساله برنامه ریزی MRJ می گوید: ما در حال تنظیم یک صنعت جدید در ژاپن هستیم.

 

MRJ در اصل قرار بود پروازهای خود را از سال 2013 شروع کند، اما تا سال 2015 هواپیمایی پرواز نکرد، تا اینکه سال 2016، میتسوبیشی بی تجربگی خود را کشف کرد که البته باعث دردسر شدیدی هم شد. این مورد نیاز به تغییرات در تجهیزات الکترونیکی داشت. در نهایت میتسوبیشی مجبور شد سیم کشی جت را مجددا طراحی کند. حالا هم دوسال زمان نیاز است تا همه چیز مرتب شود و اولین مسافر در سال 2020 پرواز کند.

 

میتسوبیشی معتقد است که اکنون در مسیر حرکت قرار گرفته است، اما هنوز آزمایش های بزرگی وجود دارد که باید انجام شود. با وجود تمام این مسایل رقبایش دیگر آرام نیستند. پائولو کسار دو سوزا اسیلوا، مدیرعامل Embraer می گوید: این یک رقیب جدید است و ما آنها را بسیار جدی می گیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------