آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کدام کشورها در برابر نفت ارزان دوام می‌آورند؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,نفت

مدیرعامل شرکت رزنفت روسیه گفت، در صورتی که قیمت نفت برای مدتی طولانی در سطح ۴۰ دلار باقی بماند، تمام تولید کنندگان به استثنای ایران، روسیه، عربستان، آمریکا و چند کشور دیگر باید از بازار بیرون بروند.

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت رزنفت روسیه در مقاله ای که امروز منتشر شد نوشت، این شرکت قصد دارد به سومین تولید کننده بزرگ گاز جهان تبدیل شود و میزان هزینه های تولید نفت خود را به سطح شرکت آرامکوی عربستان برساند.

 

سچین در این مقاله که در روزنامه ایزوستیا منتشر شده می نویسد: «ما باید روش هایی بیابیم که به اجازه می دهد بهره وری شرکت را ر تمامی مراحل زنجیره تولید از اکتشاف نفت و گاز گرفته تا خرده فروشی فرآورده های نفتی افزایش دهیم.»

 

سچین افزود، رزنفت سال گذشته بزرگترین تولید کننده مستقل گاز روسیه لقب گرفت و در جایگاه ششمین تولید کننده بزرگ گاز جهان ایستاد.

 

«هدف ما تبدیل شدن به سومین شرکت بزرگ تولید کننده گاز جهان تا ابتدای دهه آینده و رساندن تولید گازمان به 100 میلیارد متر مکعب تا سال 2020 میلادی است. سهم ما از بازار روسیه باید به 20 درصد افزایش پیدا کند.»

 

وی نوشت، شرکت تلاش خواهد کرد تا هزینه های تولید نفت خود را در دراز مدت به سطح شرکت سعودی آرامکو برساند.

 

وی همچنین پیش بینی کرد، در صورتی که قیمت نفت برای مدتی طولانی در سطح 40 دلار باقی بماند، نیمی از تولید نفت جهان از جمله در کشورهای برزیل و کانادا زیان ده خواهد شد و تولید کنندگان نفت شیل نیز احتمالا با «دشواری هایی» مواجه خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت رزنفت اظهار داشت: «تنها تولید کنندگانی از روسیه، عربستان و تعدادی از پروژه های به صرفه در آمریکا، ایران و برخی دیگر از کشورها با هزینه های نسبتا پایین قادر خواهند بود در قیمت های پایین نفت، دوام بیاورند.. تمام تولید کنندگان دیگر باید (آز بازار بیرون) بروند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------