آغاز به‌کار شهر صنعتی انرژی عربستان در سال ۲۰۲۱



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,آرامکو

آرامکو - شرکت نفت دولتی عربستان سعودی - اعلام کرد که نخستین فاز از شهر صنعتی جدید انرژی در این کشور در سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه عربستان سعودی به دنبال گسترش زیربناهای صنعتی خود بوده، دولت این کشور هفته گذشته برنامه های آرامکو برای آغاز بکار دو شرکت جدید جهت توسعه و فعالیت در شهر صنعتی مذکور را تایید کرد.

 

این شهر میان الدمام و الاحسا، در مرکز فعالیت های مربوط به انرژی در این کشور، واقع شده است. گزارش های اولیه حاکی از آن بود که این شهر در نزدیکی البقیق دقیقا وسط الدمام و الاحسا قرار خواهد داشت. بزرگترین میدان نفتی جهان بنام الغوار در جوار الاحسا است.

 

اداره مالکیت صنعتی عربستان سعودی که همواره در توسعه شهرهای صنعتی در این کشور فعالیت می‌کرده، هم اکنون اقدام به آغاز بکار برنامه و پروژهایی با همکاری آرامکو جهت گسترش و فعالسازی این شهر کرده است.

 

به نقل از فایننشال تریبیون، این کشور بعنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان درصدد کاهش وابستگی به نفت و ساخت صنایع جدید جهت سرعت بخشیدن به اشتغالزایی نسل جوان در این کشوراست.

 

خالد الفالح – وزیر انرژی عربستان سعودی و رئیس شرکت آرامکو – عنوان کرد:" انتظار می رود این شهر جهت تولید ناخالص داخلی هرساله به میزان ۲۲.۵ میلیون ریال ( ۶ میلیارد دلار) اضافه کرده و همچنین هزاران شغل ایجاد کند".

 

طبق این بیانیه، فعالیت های شرکت آرامکو تحت حمایت این پروژه قرار خواهد گرفت، هزینه محصولات و خدمات را کاهش داده و نیاز فعالیت های این شرکت را پاسخ خواهد داد. همچنین خدمات حفاری، اکتشاف، تولید و نیز ساخت لوله را تامین می کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------