قیمت پیاز در روزهای آینده کاهش می‌یابد



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,پیاز

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت پیاز طی هفته آینده کاهش می یابد.

 احمد دهقان در گفت و گو با  ایسنا، گفت: با توجه به آغاز برداشت تدریجی محصول پیاز در شهرستان ارومیه و استان آذربایجان شرقی در هفته جاری و روزهای آینده، شاهد کاهش 500 تومانی قیمت هستیم که در روزهای آینده کاهش بیشتری نیز شاهد خواهیم بود.

 

وی به دلیل افزایش قیمت پیاز در روزهای گذشته اشاره و اظهار کرد: سرمازدگی و خسارت های وارده به محصول پیاز در استان های اصفهان، خوزستان و سایر استان های تولید کننده این محصول و کاهش کشت محصول در کشور با توجه به آب بر بودن آن از جمله دلایل گران شدن محصول بود. 

 

دهقان با بیان اینکه در برخی از کشورهای منطقه نیز شاهد بالا بودن پیاز هستیم، اضافه کرد: با وجود ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی به کشور، با این حال واردات پیاز از سایر کشورها به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول پیاز است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری شاهد تولید 54 هزار و 600 تن پیاز در استان باشیم.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه مصرف سرانه پیاز در استان 40 کیلو است به نیاز 124 هزار تنی مصرف پیاز در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بیشترین تولید پیاز استان در شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ، نقده و بوکان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------