ترمز افزایش قیمت گوشت و مرغ کشیده شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,گوشت

قیمت گوشت قرمز با پشت سر گذاشتن نوسانات و روند افزایشی چند ماه اخیر به تعادل رسیده و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به ۳۸ هزار تومان کاهش یافته است و گوشت مرغ نیز چنین وضعی را دارد و تب و تاب افزایش قیمت ماه‌های اخیر باز ایستاده است.

 به گزارش ایسنا، بازار گوشت قرمز که در ماه‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه شد و قیمت اقلام مختلف آن روند افزایشی پیدا کرده بود، اکنون به تعادل رسیده است.

 

گوشت قرمز که همواره جزو اقلام اساسی و پر مصرف مردم محسوب می‌شود، حدود سه ماه اخیر با روند صعودی قیمت روبرو شده بود؛ به طوری که گوشت گوساله به کیلویی بیش از ۴۵ هزار تومان هم رسید که این قیمت رکوردی برای قیمت گوشت قرمز در سال گذشته بود.

 

اما به منظور به تعادل رساندن بازار گوشت قرمز، واردات گوشت منجمد و گرم از کشورهای آسیا میانه بیشتر شد و به گفته  مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر استراتژیک گوشت قرمز کافی است و واردات این محصول به صورت منجمد و تازه از کشورهای آسیای میانه ادامه دارد تا بتوان از این طریق نوسانات بازار را کنترل و نیاز ایام پرمصرف پیش‌رو تامین کرد.

 

به گفته ولی، این گوشت‌های وارداتی از کشورهایی چون پاکستان، قرقیزستان، ارمنستان و ... صورت گرفته است و نوسانات قیمتی در بازار گوشت قرمز را که ناشی از واسطه‌گری و سودجویی دلالان بود، با این امر مدیریت می شود و البته دستگاه‌های نظارتی باید آن را کنترل کنند.

 

در حال حاضر آخرین بررسی‌ها از وضعیت بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد که قیمت‌ها پس از روند افزایشی در ماه‌های اخیر و ادامه واردات گوشت قرمز، وارد شیب کاهشی شده و تقریبا بیشتر اقلام گوشت قرمز به تعادل رسیده است.

 

بر این اساس، طبق مشاهدات میدانی از مغازه‌های مرکز شهر تهران به طور متوسط گوشت مخلوط گوساله کیلویی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین گوشت گوساله کیلویی ۳۸ هزار تومان، ران گوساله کیلویی ۳۹ هزار تومان، راسته گوساله کیلویی ۴۷ هزار تومان، گوشت ماهیچه کیلویی ۴۵ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۷ هزار تومان قیمت دارد.

 

در میان اقلام مختلف گوشت گوسفندی، شقه با گردن کیلویی ۳۹ هزار تومان، سردست کیلویی ۴۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۴۵ هزار تومان، گردن گوسفندی ۳۸ هزار تومان، جگر سیاه ۵۸ هزار تومان و کله پاچه ۴۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,گوشت

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------