آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

تداوم درخشش طلای جهانی در معاملات هفته جاری



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,طلای جهانی

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران پس از اینکه هر اونس طلا روز جمعه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۰۰ دلار صعود کرد، انتظار دارند درخشش این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، طلا اوایل معاملات روز جمعه تحت تاثیر حمله تروریستی در بارسلون، جنجال پیرامون اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره خشونت‌های نژادی در لوییزیانا و درآمدهای مالی ضعیف‌تر از حد انتظار شرکت‌ها که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کرده و تا سطح ۱۳۰۶.۹۰ دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت از آوریل سال میلادی گذشته بود.

 

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۴ نفر یا ۷۸ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش بینی کردند. در حالی که ۲ نفر یا ۱۱ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند و به همین تعداد هم نسبت به دورنمای قیمت طلا در هفته جاری نظری نداشتند.

 

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌ گذاران، ۹۸۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۶۴۵ نفر یا ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۸۰ نفر یا ۲۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۶۱ نفر یا ۶ درصد نظر خنثی داشتند.

 

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۵۳ درصد از کارشناسان وال استریت و ۴۷ درصد از سرمایه‌ گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که تا اواسط روز جمعه پیش‌بینی درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک آخرین بار ۸۰ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش نشان داد و در ۱۲۹۱.۶۰ دلار بسته شد. این عقب‌نشینی باعث شد طلا برای کل هفته ۰.۲ درصد کاهش نشان دهد.

 

تحلیلگران فروش گسترده طلا را غیرمعمول عنوان کردند زیرا هیچ آمار یا اخبار بازاری که عامل کاهش حدود ۱۵ دلاری طلا از بالاترین قیمت روزانه‌اش باشد، وجود نداشت. در واقع ریسک گریزی در زمان بسته شدن قیمت طلا کمتر شده بود و بازارهای سهام اندکی رشد کردند در نتیجه بعضی از معامله‌گران احتمالا به سودگیری از رشد چشمگیر قیمت‌ها پرداختند.

 

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون درنظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۲۰ بار از ۳۱ بار جهت حرکت قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند که میزان درستی پیش بینی آنها را به ۶۵ درصد می‌رساند ودرستی پیش بینی سرمایه گذاران با ۱۹ پیش بینی درست از ۳۰ پیش بینی، ۶۳ درصد بوده است.

 

به گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، با توجه به وضعیت سیاسی در آمریکا و همچنین وضعیت تنش ژئوپلیتیکی بعلاوه نگرانی نسبت به عدم وجود فشارهای تورمی کافی برای ادامه روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، انتظار می‌رود طلا عملکرد خوبی داشته باشد.

 

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" نیز اظهار کرد طلا ممکن است به دلیل عواملی مانند نگرانی‌های ژئوپلیتیکی از جمله برنامه هسته ای کره شمالی به افزایش ادامه دهد.

 

به گفته شون لاسک، یکی از مدیران شرکت "والش تریدینگ"، عواملی مانند تصحیح بازار سهام و همچنین نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و ابهامات سیاسی در آمریکا ممکن است کمک کند طلا رشد قیمت بیشتری پیدا کند.

 

اما کوین گریدی، رئیس شرکت "فونیکس فیوچرز اند آپشنز" نسبت به دورنمای قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد و می‌گوید حرکت قیمت طلا تا حدود زیادی تحت تاثیر بازارهای سهام خواهد بود. سرمایه گذاران زیادی وارد بازار طلا شده و به خرید اقدام کرده اند. اگر اوضاع سیاسی در واشنگتن آرام شود، افراد زیادی به سوی بازارهای سهام حرکت خواهند کرد.

 

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۱۳ درصد رشد قیمت داشته است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------