ژاپن به دنبال اجرای طرح ارز مجازی



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , ارز

دولت ژاپن قصد دارد با قانونی کردن پول و ارزهای دیجیتال اولین کشور پیشگام جهان در حوزه بانکداری نوین و تمام الکترونیک باشد.

 به گزارش ایسنا و به نقل ار رویترز، اگرچه صنعت پولی و بانکی هر کشور همیشه در برابر قوانین و مصوبات جدید با مقاومت بیشتری حرکت می‌کند، اما بانک‌های ژاپن پس از اعلام تصمیم دولت مبنی بر قانونی‌سازی پول و ارز دیجیتال از این حرکت رو به جلو و با نگاه به آینده استقبال کرده‌اند.

 

 

 

در شرایط فعلی دولت ژاپن جزء معدود کشورهای جهان است که خرید و فروش آنلاین بر اساس ارز رمز پایه را به رسمیت می‌شناسد. در واقع با به کارگیری ارز رمزپایه لازم نیست که شرکت‌ها پس از هر خرید و فروش 8درصد مالیات پرداخت کنند.

 

ارز رمزپایه نوعی واسطه برای مبادله‌ است که از رمزنگاری برای ایمنی بخشی به تراکنش‌ها و کنترل تولید واحدهای جدید از همان ارز استفاده می‌کند. ارزهای رمزپایه زیرمجموعه‌ای از ارزهای بدیل یا به طور مشخص ارزهای دیجیتالی هستند.

 

اگرچه اعلام خبر حمایت دولت ژاپن از ارزهای مجازی و همچنین قانونی شدن تبادل با پول مجازی با مخالفت بعضی از مقامات دولتی و قانون‌گذار ژاپن همراه شده، اما با اتخاذ این تصمیم هوشمندانه دولت ژاپن اولین کشور جهان است که وارد حوزه پول‌های رسمی دیجیتال می‌شود. بنابراین در صورت موفقیت این پروژه اجرای این طرح در سایر کشورها تنها با رعایت الگوی ژاپن محقق خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------