زور گرانی به یک درصد هم نرسید



   اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مواد غذایی

آخرین تحولات قیمتی کالاهای خوراکی نشان می‌دهد که بیشترین تغییرات قیمت به ارزان شدن کالاها اختصاص داشته و حداکثر گرانی ثبت شده به یک درصد هم نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۷ مردادماه نشان می‌دهد که در گروه لبنیات حدود ۰.۳ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته ماقبل ثبت شده که در این گروه قیمت پنیر غیرپاستوریزه حدود ۰.۲ درصد کاهش و قیمت کره تا ۴.۵ درصد افزایش یافته است. قیمت سایر اقلام بدون تغییر بود در عین حال که تخم مرغ تا ۳.۳ درصد ارزان شده و شانه‌ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان فروش رفته است.

 

در گروه برنج و حبوبات نیز قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی تا ۰.۶ درصد افزایش یافت، اما بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. برنج نسبت به هفته مشابه ماه قبل تا ۰.۴ درصد کاهش دارد. در گروه حبوبات نیز ارزانی ۰.۱ درصدی ثبت شد.

 

در مورد میوه‌ها نیز باید یادآور شد که کاهش سه درصدی نسبت به هفته ماه قبل و ریزش ۱۲.۶ درصد قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل گزارش شده است. در گروه سبزیجات ریزش ۳.۸ درصدی قیمت وجود دارد.

 

در گروه گوشت‌ها، گوشت قرمز ۰.۷ درصد گران شده و هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان تا ۴۴ هزار و ۵۰۰ و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان تا ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است. در مورد گوشت مرغ نیز کاهش ۱.۴ درصدی قیمت وجود دارد و هر کیلو تا ۸۱۵۰ تومان در سطح شهر فروخته شده است.

 

در هفته منتهی به ۲۷ مردادماه بهای قند، شکر و چای خارجی بدون تغییر بود و قیمت روغن نباتی جامد تا ۰.۹ درصد افزایش داشت ولی روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد ارزان شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------