آخرین اخبار اقتصادی

وزیر اقتصاد,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

به تازگی شایعه کناره‌گیری وزیر اقتصاد مطرح شد و برخی از این تغییر استقبال کردند و آن را مقدمه‌ای برای تغییر فرمان اقتصادی…

اوپکی‌ها تولید نفت را 170 هزار بشکه کاهش دادند



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,نفت اوپک

رویترز اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست تولید نفت خود را 170 هزار بشکه کاهش دادند که پایبندی آنها به توافق اوپک 89 درصد بوده است.

به گزارش میزان به نقل از رویترز، بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که 13 کشور عضو اوپک در ماه آگوست نسبت به ماه جولای تولید خود را 170 هزار بشکه در روز کاهش دادند.

 

کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک بر اساس «طرح کاهش تولید نفت» صورت می‌گیرد که در اواخر سال 2016 توافق شد.

 

اواخر سال 2016 کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک به توافق رسیدند که تولید روزانه نفت را 1.8 میلیون بشکه و به مدت 6 ماه کاهش دهند. این طرح به منظور افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی صورت گرفت. قیمت نفت طی 2 سال گذشته با افت بی‌سابقه‌ای مواجه شده و از بیش از 130 دلار در هر بشکه به کمتر از 50 دلار رسید.

 

پس از اتمام مدت 6 ماه کشورهای تولید کننده نفت توافق قبلی را 9 ماه دیگر تمدید کردند و قرار است کاهش تولید تا مارس 2018 ادامه یابد.

 

بر اساس بررسی‌های رویترز عراق در ماه آگوست 4.46 میلیون بشکه در روز تولید کرد که این رقم در ماه جولای 4.50 میلیون بشکه بود. کویت از رقم 2.71 میلیون بشکه در روز ماه جولای به 2.7 میلیون بشکه در ماه آگوست رسید.

 

همچنین عربستان در ماه جولای 10.02 میلیون بشکه تولید کرد که این رقم در ماه آگوست به 9.98 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

 

بر اساس این گزارش کشورهای الجزیره، عراق، کویت، عربستان، ونزوئلا، لیبی، کشورهایی هستندکه تولیدشان را نسبت به ماه جولای کاهش دادند. در این میان ایران، آنگولا، امارات متحده عربی، کشورهایی هستند که تولیدشان را افزایش داده‌اند و قطر، نیز تولید خود را افزایش داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------