هشدار توتال نسبت به هجوم چینی‌ها به سوی صنایع استراتژیک



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , مدیر عامل شرکت توتال

مدیرعامل شرکت نفت فرانسوی توتال از کشورهای اتحادیه اروپا خواست برای جلوگیری از اینکه شرکت‌های چینی تحت حمایت دولتشان کنترل بخش‌های استراتژیک را بدست گیرند، اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در ژوئن از بروکسل خواسته بود سیستمی را برای نظارت بر سرمایه‌گذاری‌هایی که افراد و شرکت‌های خارج از این بلوک در بخش‌های استراتژیک انجام می‌دهند، طراحی کند و این درخواست مورد حمایت برخی از کشورهای اروپای غربی قرار گرفت.

 

اما برخی از اعضای کوچکتر اتحادیه اروپا که از سرمایه‌گذاری‌های چینی سود برده‌اند، اتخاذ اقداماتی علیه پکن را رد کردند.

 

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال در جریان سفر ماکرون و یک هیات تجاری فرانسوی به یونان به خبرنگاران گفت: این مسئله برای همه ماست. چینی‌ها اکنون در اروپا همانند آفریقا در تکاپو هستند.

 

این مدیر نفتی فرانسوی گفت: یک واکنش مشترک اروپایی، تنها استراتژی مناسب برای مقابله با رویکرد "تفرقه بیانداز و حکومت کن" چین است.

 

وی در ادامه افزود: در باب این مسائل با ماکرون موافق هستم. ما نمی‌توانیم هر یک به تنهایی مبارزه کنیم. ما نباید آنها را به حال خودشان رها کنیم. شرکت‌های اروپایی برای کنترل سرمایه باید با یکدیگر متحد شوند اما نباید سرمایه چینی را رد کنیم زیرا در یک دنیای آزاد هستیم.

 

مدیرعامل توتال همچنین از پیشنهاد ماکرون برای رفتار متقابل با چین حمایت کرد. طبق ایده وی، شرکت‌های چینی در صورتی دسترسی آزاد به اروپا خواهند داشت که شرکت‌های اروپایی نیز دسترسی مشابهی به چین داشته باشند.

 

بر اساس گزارش رویترز، پس از اینکه شرکت COSCO چین کنترل بندر پیرائوس را که بزرگترین بندر یونان است، بدست گرفت، مقامات فرانسوی اظهار کردند می‌خواهند از افتادن بخش‌های استراتژیک بیشتر اقتصاد یونان به دست غیراروپایی‌ها جلوگیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------