آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

پایان انتظار برای ورود ATR/ چهار فروند هواپیمای جدید فردا در مهرآباد فرود می آیند



  اخبارافتصادی ,خبرهای  افتصادی ,هواپیما

پس از نهایی شدن مراحل فنی تحویل هواپیماهای ATR، فردا چهار هواپیما از این خانواده در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.

 به گزارش ایسنا، ایران ایر در جریان مذاکرات با شرکت ایرباس، خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR را نیز در دستور کار خود قرار داد.

 

پس از آنکه نخستین ایرباس های خریداری شده ایران به ناوگان اضافه شدند، ایران ایر موفق شد قرارداد خود با این شرکت فرانسوی – ایتالیایی را نیز نهایی کند. این در شرایطی است که ایران ایر به طور همزمان قرارداد خرید هواپیما از شرکت بویینگ را نیز نهایی کرده بود.

 

بر اساس قرارداد امضا شده ATR نخستین فروند از هواپیماهای ایران باید ظرف چند هفته تحویل می داد و بعد از نهایی شدن مراحل فنی و نقل و انتقالات اقتصادی این هواپیماها به ایران ایر تحویل شد و چهار فروند از آنها فردا وارد فرودگاه مهرآباد خواهند شد.

 

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در این زمینه گفته هم اکنون این ۴ هواپیما از سری ATR۷۲ - ۶۰۰ مراحل تحول و تحویل خود را پشت سر می‌گذارد.  برنامه‌ریزی برای تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ای. تی. آر آغاز شده است و انتظار می رود فردا هر ۴ فروند هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

 

با تحویل این هواپیماها تعداد هواپیماهای تحویل شده به ایران بعد از اجرایی شدن برجام به هفت فروند خواهد رسید. پیش از این ایرباس یک فروند ایرباس ۳۲۱ و دو فروند ایرباس ۳۳۰ به ایران ایر تحویل داده بود و پیش بینی می شود در سال جاری میلادی روند تحویل هواپیماها به ایران ادامه داشته باشد.

 

ایران ایر تا کنون قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را نهایی کرده که ۱۰۰ فروند آن را ایرباس، ۸۰ فروند را بویینگ و ۲۰ فروند را ای تی آر تحویل خواهند داد.

 

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ایران در طول ده سال آینده به ۵۰۰ هواپیمای جدید نیاز خواهد داشت و بناست در این مسیر شرکت های لیزینگ حمل و نقل و صندوق توسعه ملی در تامین منابع مالی مورد نیاز به ایرلاین های ایرانی یاری برساند.

 

پیش از اجرایی شدن برجام ایران برای دورانی طولانی از خرید هواپیماهای نوساز و مذاکره مستقیم با شرکت های سازنده هواپیما محروم بود. در جریان مذاکرات ایران و شش کشور قدرتمند جهان بندی نیز برای کنار رفتن تحریم های صنعت هواپیمایی ایران در نظر گرفته شد که با اجرایی شد آن فروش هواپیماهای نو به ایران دوباره کلید خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------