آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

ثبات قیمت‌های نفت در آستانه نشست کلیدی اوپک



   اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی  ,نفت جهانی

قیمت‌های نفت در آستانه نشست تولید کنندگان نفت که ممکن است به تمدید توافق کاهش تولید منتهی شود، روز پنجشنبه عمده رشد قیمتی که روز قبل به دست آورده بود را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، پنج سنت کاهش یافت و به ۵۶.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا با ۱۵ سنت کاهش، به ۵۰.۵۴ دلار در هر بشکه رسید.

 

هر دو قیمت پایه طی سه ماهه گذشته که میزان اشباع عرضه جهانی کمتر شده است، بیش از ۱۵ درصد رشد کرده‌اند.

 

تولیدکنندگان عضو اوپک به همراه سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه قرار است روز جمعه در وین دیدار کنند و تمدید توافق کاهش تولید را که از ژانویه به اجرا درآمده است، مورد بررسی قرار دهند.

 

اوپک و متحدانش موافقت کرده‌اند با هدف پایین آوردن سطح ذخایر جهانی نفت، تولیدشان را تا مارس سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. بسیاری از تحلیلگران اکنون انتظار دارند این توافق احتمالا تا پایان سال آینده تمدید شود.

 

جفری هالی، تحلیلگر شرکت کارگزاری OANDA پیش‌بینی کرد در این نشست، تمدید توافق کاهش تولید یا کاهش بیشتر آن اعلام شود.

 

تولید بالاتر در برخی از مناطق جهان از جمله آمریکا تلاش‌های اوپک برای مقابله با اشباع عرضه جهانی را با مانع رو به رو کرده است. وقوع توفان‌های اخیر در خلیج مکزیک نیز ذخایر نفت خام را در برخی از نقاط آمریکا افزایش داد زیرا پالایشگاه‌های آمریکایی به دلیل جاری شدن سیل ناچار شدند فعالیتشان را متوقف کنند.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام تجاری این کشور در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر، به میزان ۴.۶ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۷۲.۸۳ میلیون بشکه رسید که سومین افزایش هفتگی متوالی بود. تولید نفت آمریکا پس از این که توفان هاروی سواحل منطقه "گلف کاست" را در نوردید، به ۹.۵۱ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۸.۷۸ میلیون بشکه در روز افزایش داشت.

 

به گفته معامله‌گران، نفت آمریکا از کاهش ذخایر بنزین تا حدودی حمایت یافت. ذخایر بنزین در همین مدت ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۲۱۶.۱۹ میلیون بشکه رسید.

 

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند ساختار قیمت‌های معاملات نفت نشان می‌دهد کاهش تولید اوپک در حال به ثمر نشستن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------