آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

زنگنه: زیر بار کاهش تولید نفت نمی رویم



   اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی  ,زنگنه

وزیر نفت گفت: زیر بار نمی رویم که تولید نفت ایران از زمان قبل از تحریم ها کمتر باشد.

به گزارش ایران آنلاین؛ بیژن زنگنه در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با بیان اینکه ما با هدف های متعدد کاری را آغاز کردیم برای اینکه تولید نفت را افزایش دهیم اظهار داشت: تولید ما به سرعت در حال کاهش است که دلیل آن نیز تاخیر در سرمایه گذاری است.

 

وی افزود: در سال ۹۲ که دولت روی کار آمد به دلیل تحریم ها صادرات ما روزانه به یک میلیون بشکه و حتی به کمتر از این عدد رسیده بود. اما بعد از اینکه تحریم ها برداشته شد توانستیم به سرعت میزان تولید را افزایش دهیم و آن را به دوران قبل از تحریم ها برسانیم.

 

وزیر نفت ادامه داد: در این میان جنگ و دعوای بزرگی با کشورهای جز اوپک داشتیم اما به حرف هیچ کدام از آنها گوش ندادیم و در این زمینه کوتاه نیامدیم.

 

زنگنه با اشاره به اینکه ما با زحمات زیاد توانستیم میزان تولید را افزایش دهیم، گفت: در این زمینه بحث های زیادی شد و بد و بیراه های بسیاری به ما گفتند اما کوتاه نیامدیم و بنده اعلام کردم هرگز زیر بار این مسئله نمی روم که تولید ایران از زمان قبل از تحریم ها کمتر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از تحریم ها ضروری بود میزان تولید در کشور افزایش پیدا کند، اضافه کرد: ما احساس کردیم برای این مسئله نیاز به سرمایه گذاری و فناوری خارجی و مدیریت داریم.

 

زنگنه با بیان اینکه برخی می گویند از ظرفیت های داخلی در این زمینه استفاده شود، گفت: میزان این پولها کم نیست ما به حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در فاز اول فکر می کنیم از کجا باید این سرمایه را تامین کنیم و چگونه باید این همه طرح را اجرا نماییم.

 

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما شاهد این هستیم که در سال ۹۰ عده ای قصد راه اندازی مجدد جهاد سازندگی را دارند در حالی که این افراد نه یک روز در جهاد بودند و نه کار جهادی کردند. اما الان می خواهند با پول های کلان در حوزه دولتی جهاد سازندگی راه اندازی کنند و این از پدیده های جدیدی است که ما با آن روبرو هستیم.

 

زنگنه با بیان اینکه برای قراردادهای نفتی انواع حرف ها را به ما زده اند، ادامه داد: برخی می گویند ما خیانت می کنیم یا اینکه پای خارجی ها را به کشور باز می کنیم این درحالی است که هیچ کدام از این مسائل واقعیت ندارد و ما معتقدیم باید با عقلانیت تدبیر شر را از جمهوری اسلامی دور کرد.

 

وی تاکید کرد: عده ای متوجه نیستند منابع و ثروت کشور در حال هدر رفتن است. ما ۸۵۰ میلیارد بشکه نفت از روز اول زیر زمین داشتیم، حدود ۲۳۰ میلیارد بشکه آن را می توانیم بالا بیاوریم که نزدیک به ۱۰۰ تای آن به دلیل عدم دانش کافی از بین می رود. اگر ما یک درصد بیشتر نفت دربیاوریم یعنی ۸ میلیارد بشکه نفت در آورده ایم که ارزش آن ۴۰۰ میلیارد دلار است، چه کسی به ما اجازه داده از این ثروت صرف نظر کنیم.

 

زنگنه با اشاره به اینکه قرار بوده در سال ۱۴۰۴ ایران کشور اول منطقه باشد، گفت: الان برخی از به اصطلاح کشور ها تولیدشان در حال پیشی گرفتن از ما است.

 

وزیر نفت دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد فقط مربوط به دوران جنگ نیست، اظهار داشت: از جان گذشتن راحت تر از این است که انسان از آبرویش بگذرد امروز برخی آبروی کشور ما را هدف می گیرند. بنابراین ما باید برای عزت و سربلندی کشورمان کار کنیم.

 

وی ادامه داد: اینکه ایران و اسلام را از هم جدا می کنند یک بحث انحرافی است از روزی که اسلام وارد ایران شده اسلام و ایران با هم هستند.

 

زنگنه با بیان اینکه امروز باید به فکر مردم باشیم گفت: اگر جوانان دنبال کار هستند و ما به دنبال کار برای آنها نباشیم و به فکر محرومان نباشیم به این مردم خیانت کرده ایم.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه بیکاری، رشد اقتصادی و بهم ریختن تعادلات با دنیا از جمله مشکلات حال حاضر ما با دنیاست گفت: ما باید روی این مسائل مثل زمان جنگ کارکنیم تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------