پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت نقره/نقره در انتظار ارزانی بی‌سابقه



اخبار,اخبار اقتصادی,نقره

"فعالان بازار نقره با اشاره به علل کاهش قیمت نقره در چند وقت وضعیت قیمت این فلز در آینده را پیش‌بینی کردند..

در چند وقت اخیر قیمت  جهانی نقره کاهش پیدا کرده و روند رو به نزولی به خود گرفته است. اما علت چیست؟

در همین راستا امیرحاج‌نبی، فعال بازار نقره در مورد کاهش قیمت نقره گفت:در چند وقت گذشته ما شاهد کاهش قیمت نقره نیز بودیم و کارشناسان در حوزه نقره این کاهش قیمت را پیش‌بینی کرده بودند.

او ادامه داد: قیمت  نقره در گذشته 15 دلار در هر اونس بود که در چند وقت اخیر با کاهش اونس جهانی به 14 دلار رسیده است.

حاج‌نبی در مورد تاثیر کاهش قیمت جهانی نقره در بازار ایران گفت: قیمت اونس جهانی نقره در بازار ایران معمولاً تاثیرگذار است، ولی بعضی از اوقات بازار نقره ایران بدون توجه به قیمت جهانی نقره، رفتار می‌کند.

او در مورد اینکه فلز نقره بیشتر در چه ماه‌هایی در ایران خرید و فروش می‌شود؟ گفت: در ایران، مردم بعد از ماه‌ رمضان و بعد از ماه محرم و صفر بیشتر به خرید طلا و نقره اقدام می‌کنند. بعد از ماه‌های رمضان و محرم به دلیل مراسم‌های جشن عروسی مردم بیشتر به خرید می‌آیند و قیمت نقره و طلا بعد از این ماه‌ها هم با افزایش قیمت نیز مواجه می‌شوند.

حاج‌نبی در مورد پیش‌بینی قیمت نقره تا آخر سال 94 گفت: به نظر من قیمت نقره تا پایان سال افزایش قیمت ندارد و ما باید باز هم شاهد کاهش قیمت نقره در بازارهای جهانی و کاهش قیمت نقره در بازار ایران هم باشیم.

حاج‌نبی متذکر شد: کارشناسان نقره در چند وقت اخیر پیش‌بینی کرده بودند که قیمت نقره تا 14 دلار پایین خواهد آمد و اینطور هم شد. در حال حاضر هم کارشناسان اعلام کرده‌اند که به زودی قمیت نقره به 12 دلار در هر اونس هم خواهد رسید که این قیمت جهانی باعث کاهش خیلی زیادی در بازار داخلی نقره نیز خواهد شد.

در ادامه همین گزارش، امیرحسین نقره‌چی، فعال بازار نقره در تهران در مورد کاهش قیمت نقره به اقتصادنیوز گفت: علت کاهش قیمت نقره در حال حاضر پایین آمدن قیمت اونس جهانی نیز است که البته این کاهش قابل پیش‌بینی نیز بود.

او ادامه داد: درست است که قیمت نقره رابطه مستقیمی به قیمت دلار دارد اما فعلاً  قیمت اونس جهانی باعث کاهش قیمت نقره شده است.

نقره‌چی در مورد تاثیر کاهش قیمت جهانی نقره در بازار ایران گفت: این کاهش اونس جهانی باعث افت قیمت در بازار ایران هم خواهد شد و قیمت نقره در ایران به قیمت بازار جهانی نیز بستگی دارد.

او در مورد پیش‌بینی قیمت نقره گفت: به گفته بعضی از فعالان در بازار نقره قیمت جهانی نقره باز هم دچار کاهش خواهد شد و این  باعث می‌شود که قیمت نقره در ایران هم کاهش پیدا کند و فعالان اعلام کرده‌اند که قیمت جهانی نقره به 12 دلار هم خواهد رسید که این اتفاق در چند سال اخیر بی‌سابقه خواهد بوده است.

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------