آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

گردش مالی قاچاق آدامس چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی,آدامس

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت ، شیرینی و شکلات گفت: بازار تولیدکنندگان محصولی مانند آدامس به دلیل قاچاق بی رویه این کالا راکد شده است. آدامس بدون هیچ نظارتی و به صورت بی رویه به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود و رقم آن نیز بسیار بالا و حدود 1700 میلیارد تومان است..

این کالا به صورت قاچاق چمدانی وارد کشور نمی‌شود بلکه ورودش به بازار داخلی با کامیون و تریلی و توسط کارتل‌های بزرگی صورت می‌گیرد که وارد جزئیاتش نمی‌شوم. در مورد اظهارنامه‌هایی هم که در گمرک می‌کنند کم اظهاری می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت ، شیرینی و شکلات ادامه داد: قیمت آدامس‌های قاچاقی بسیار ارزان است و با قیمت واقعی آن تفاوت دارد، طبیعتا با این قیمت‌ها سلامت آن نیز مورد اطمینان نیست و بسیاری از این آدامس‌ها معیوب و ناسالم خواهند بود.

وی نقدینگی و سرمایه در گردش و رکود بازار را از معضلات اصلی صنعت تولید بیسکوئیت و شکلات دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات عمده ما نیز تأمین مواد اولیه بود که امیدواریم با رفع تحریم‌ها این معضل حل شود، و این موضوع نیز بتواند باعث بالاتر رفتن کیفیت کالاها شود.

مغازه‌ای عنوان کرد: بعد از لغو تحریم‌ها آن چیزی که از دولت توقع می‌رود این است که جلوی واردات بی رویه محصولات نهایی را بگیرد زیرا قرار نیست دروازه ها که باز می‌شود کنترلی نیز بر روی واردات نباشد و نظارت نداشتن بر روی این موضوع یک تهدید برای کل صنایع است.

وی افزود: مسلما هیچ کشوری دوست ندارد مواد خام به دیگر کشورها صادر کند، به طور مثال در رابطه با صنعت شکلات و بیسکوئیت کشورهای خارجی تمایل دارند تا محصول نهایی را به کشور ما بفرستند این دولت است که باید در این زمینه دقت لازم و کنترل کافی را داشته باشد.

وی گفت: دولت ابزارهایی از جمله بازی با تعرفه و مسائل دیگر در دست دارد که به کمک آن‌ها می تواند تجارت را در حمایت از صنعت کنترل کند.

رئیس اتحادیه صنعت شکلات و شیرینی تصریح کرد: ما به اندازه کافی تولید انبوه و صادرات کافی برای محصولات خود داریم، محصولاتمان هم قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها است، بنابراین نیازی به ورود محصولات خارجی به داخل کشور نیست، بلکه اگر قرار است که وارداتی هم صورت بگیرد باید در جهت تأمین مواد اولیه باشد.

وی اضافه داشت: در ده سال گذشته صنعت شکلات و بیسکوئیت رشد بسیار زیادی از جهت کیفیت، ماندگاری و بسته بندی داشته و صادراتش نیز روند بسیار مطلوبی را طی می‌کند به طوری که محصولاتمان به 60 کشور دنیا صادر می‌شود.

مغازه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: حتی تولیدات داخلی به کشورهایی مانند روسیه، اروپا و امریکا نیز صادر می‌شود.

اخبار اقتصادی - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------