آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

استقبال کارگران از سامانه 30001633/ ارسال 1250 پیام در اولین روز



اخبار,اخبار اقتصادی, سامانه 30001633

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به استقبال کارگران کشور از سامانه پیامکی ثبت اطلاعات و ارسال 1250 پیامک ظرف یک روز، آخرین جزییات راه‌اندازی این سامانه و بانک اطلاعات کارگران کشور را تشریح کرد.

مراحل اجرای طرح بانک اطلاعات کارگران در مشهد به شکل پایلوت در حال انجام است ولی به منظور پوشش هرچه بهتر کارگران و تسهیل در انجام ثبت نام تصمیم گرفتیم که کار را با راه‌اندازی یک سامانه دنبال کنیم.

وی ادامه داد: برخی کارگران در هفته‌های اول مراجعه به دفاتر پیشخوان با مشکلاتی مواجه شدند که برای جلوگیری از ازدحام و صف‌های طولانی و تسهیل در رفت و آمد با توجه به اینکه کارگران باید نیمی از روز از کار خود زده و حضوری برای بردن مدارک اقدام می‌کردند تصمیم بر آن شد که یک سامانه پیامکی را اعلام کنیم تا کارگران سراسر کشور بتوانند در این طرح شرکت کرده و اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

ابوی گفت: کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می‌توانند بدون هیچ منعی جهت ثبت نام در این بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت خود را به سامانه 30001633 پیامک کنند. به عنوان نمونه کارگران تهرانی پیش شماره 021 و شماره تلفن ثابت خود را به این سامانه پیامک کنند.

به گفته وی کار ارسال پیامک‌ از تمام شهرهای کشور از روز گذشته در حال انجام است و تاکنون 1250 پیامک به سامانه مذکور ارسال شده است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه در پاسخ به این پرسش که نحوه شناسایی کارگران فاقد بیمه چگونه خواهد بود؟ گفت: پس از فراخوان اولیه و ثبت نام افراد از طریق سامانه مذکور، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در قالب پیامکی به ثبت نام کننده اعلام می‌کند که مدارک خود را به سایت کانون ارائه دهد. سپس انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری هر استان وارد عمل شده و با انجام تحقیقات اولیه، مدارک ارسالی را مورد راستی آزمایی قرار می‌دهند.

ابوی ادامه داد: مثلا در مورد کارگران ساختمانی پس از ثبت نام در سامانه مذکور، مدارک ارسالی از جمله صدور یا عدم صدور کارت مهارت توسط انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی هر استان مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در عین حال از وجود 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که حداقل 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کارگاه‌های زیر زمینی مشغول به کار باشند که از طریق این سامانه و بانک اطلاعاتی امکان شناسایی آنها فراهم می‌شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: تاکنون آماری از جامعه کارگری کشور اعم از کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه در کشور وجود نداشته و به آمار سازمان تامین اجتماعی نیز نمی‌توان استناد کرد زیرا بخشی از کارگران بیمه خویش فرما یا سلامت هستند و عده زیادی از کارگران نیز به شکل پنهان در کارگاه‌های زیرزمینی مشغول کارند که هنوز شناسایی نشده‌اند لذا وجود بانک اطلاعات کارگران امکان پیگیری بیمه درمان آنها را فراهم می‌کند.

وی در پایان از تمام تشکل‌های کارگری،‌ مجلس و دولت خواست تا کانون را در انجام این رسالت بزرگ یاری دهند و ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن پیش برود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------