آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

خانه تجارت ایران و آمریکا تشکیل شد



اخبار,اخبار اقتصادی,خانه تجارت ایران و آمریکا

رئیس قرارگاه حماسه اقتصادی وزارت کشور گفت: "خانه تجارت ایران و آمریکا" برای جذب سرمایه های ایرانیان در این کشور و سرمایه گذاری های مشترک تشکیل شد.

"خانه تجارت ایران و آمریکا" برای جذب سرمایه های ایرانیان در این کشور و سرمایه گذاری های مشترک تشکیل شد.

علیرضا ناطقی با اعلام این خبر افزود: 52هزار بنگاه اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل داریم  که در 8 سال گذشته از مسیر تولید خارج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این امر نتیجه  افزایش تورم، عدم ارائه منابع به تولید، تحریم و ... است که راه اندازی دوباره آنها نیاز به 93هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که به تولید اختصاص نیافته است.

مسئول تأسیس خانه های تجارت ایران در خارج از کشور، ادامه داد: خیلی از این دسته تولید کنندگان ورشکسته و در زندان هستند که ما به صورت مورد به مورد در صدد حل و فصل آنها هستیم.

وی اظهار داشت: اولین "خانه تجارت ایران" در سال 80 در دوبی راه اندازی شد اما به دلیل عدم حمایت های دولت بعدی این خانه ها تعطیل شد.

ناطقی تأکید کرد: از سال گذشته راه اندازی مجدد خانه های تجارت در کشورهای مختلف آغاز شد که در برخی از کشور ها نظیر آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین ایجاد شد و چند ماه است که فعال هستند.

وی بیان داشت: هفته گذشته نیز خانه تجارت ایران در آمریکا، توسط بخش خصوصی در این کشور آغاز به کار کرد.

ناطقی اظهار داشت: خانه تجارت تشکل مستقلی است که به اتاق اصناف یا بازرگانی و سایر تشکل ها ارتباطی ندارد و در کشور های مختلف دنیا با توجه به ظرفیت های موجود شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: این خانه ها در واقع شرکت های تجاری هستند که 50 درصد آن ایرانی هستند و 50 درصد مربوط به کشور میزبان است.

ناطقی با تذکر اینکه مشکلی برای تأسیس خانه تجارت ایران و آمریکا وجود ندارد، اظهار داشت: تا به امروز این خانه در ایران تأسیس نشده و تنها خانه تجاری ایران و آمریکا در این کشور تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه این خانه هنوز فعالیت خود را  در آمریکا شروع نکرده است، گفت: در خانه ایران وآمریکا بیشتر تلاش شده است که سرمایه های ایرانی های حاضر در این کشور جذب شود.

ناطقی یادآور شد: با ایجاد یک امنیت سرمایه گذاری به دنبال آوردن این سرمایه ها به داخل کشور هستیم که منجر به تقویت بنیه تولید کشور می شود و شرایط سرمایه گذاری خارجی ها در ایران فراهم می شود.

رئیس قرارگاه حماسه اقتصادی وزارت کشور گفت: بر اساس احکام اقتصاد مقاومتی ما بیشتر از اینکه به واردات فکر کنیم به صادرات می اندیشیم و بنا داریم که صادرات ما به این کشور جهشی ویژه با توجه به بازار مناسب در آمریکا داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: خانه تجارت تشکل خصوصی و  مستقل است که  برای تأسیس خانه در کشورهای مختلف، نیاز به مجوز دولت ندارد.

اخبار اقتصادی - تسنیم

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------