نرخ تمام‌شده محصول مبنای قیمت‌گذاری باشد



اخبار,اخبار اقتصادی,خوار بار

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر برابری نرخ برنج ایرانی و خارجی در بازار، گفت: مبنای نرخ گذاری محصولات داخلی بایدتوجه به هزینه های تولید و قیمت تمام شده آن باشد.

هدایت‌الله میرمرادزهی با تاکید برضرورت حمایت دولت از تولیدات کشاورزان داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تعیین نرخی برابر برای برنج داخلی و خارجی ظلم به تولید ملی است.

واردات برنج باید با درنظرگرفتن میزان تولید داخل و جبران کسری آن باشد
نماینده مردم سراوان،سوران،سیب و زابل درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به کیفیت و مرغوبیت برنج ایرانی، افزود: دولت در تعیین نرخ برنج ایرانی باید به هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده آن توجه کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با بیان اینکه واردات برنج باید با درنظرگرفتن میزان تولید داخل و برای جبران کسری آن باشد،تصریح کرد: درحال حاضر برخی مواقع واردات بیش از نیاز برنج به نابودی تولید و بی انگیزه شدن تولیدکنندگان می انجامد.

ضرورت توجه به خرید تضمینی به موقع تولید ملی
وی با تاکید برضرورت توجه به برنج تولید داخل و خرید تضمینی به موقع آن ازسوی دولت،افزود: درصورتی که تولیدکننده داخلی از فروش محصول خود در زمان برداشت مطمئن باشد به طورحتم با آرامش خیال بیشتری به کار و تلاش می پردازد.

میرمرادزهی با بیان اینکه برابری نرخ برنج خارجی با کیفیت بسیار نازل با برنج ایرانی بسیار با کیفیت اشتباه محض دست اندرکاران این حوزه است،تصریح کرد: دولت باید بداند که هدایت نقدینگی به سمت تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز سرمایه گذاری برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در آینده نزدیک است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید برضرورت انجام اقدامات کارشناسی کافی برای نرخ گذاری بر محصولات داخلی، افزود: به صرفه بودن تولید معیاری است که درحین نرخ گذاری محصولات باید به طورجدی مدنظر مسئولان قرارگیرد.

عضوکمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: رسیدن به خودکفایی در تولید برنج و همچنین کاهش میزان خروج ارز در نتیجه واردات نیازمند اقدامات عملی و به دور از شعار مسولان درحمایت از تولید ملی است.


اخبار اقتصادی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------