ادامه تلاطم در بازار نفت/ آیا کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بر بهای نفت تأثیر می گذارد؟



اخبار,اخباراقتصادی,اخبار بازار نفت

تحليل گران بازار نفت بر اين باورند افزايش ارزش دلار و ادامه نگراني ها درباره عرضه بيش از اندازه نفت در بازارهاي جهاني سبب مي شود افزايش نسبي در بهاي نفت محدود باشد. اين در حالي است که بهاي نفت روز گذشته با کاهش مواجه شده بود..

بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه ژوئيه 53 سنت افزايش يافت و به بشکه اي 58 دلار و 52 سنت رسيد. بهاي نفت برنت درياي شمال نيز براي تحويل در ماه ژوئيه با 61 سنت افزايش بشکه اي 64 دلار و 63 سنت معامله شد.

بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت و برنت روز سه شنبه در پي نگراني ها درباره افزايش عرضه نفت کاهش يافتند و افزايش ارزش دلار در مقابل ارزهاي ديگر  سبب شد بهاي نفت براي خريداران گران تر تمام شود و به همين دليل ميزان تقاضا کمي کاهش يافت.

پس از آن که بانک مرکزي اروپا اعلام کرد برنامه خريد اوراق قرضه را در ماه مه و ژوئن افزايش خواهد داد ، ارزش دلار در مقابل يورو با افزايش همراه شد.

دنيل آنگ تحليل گر ارشد در موسسه فيليپ فيوچرز در سنگاپور اعلام کرد تقويت ارزش دلار دليل کاهش سه درصدي بهاي نفت خام در روز گذشته بود.

او همچنين گفت افزايشي که امروز شاهد آنيم به سبب چانه زني ها در بازار بوده است.

آنگ افزود بازار نفت خام در‌ آستانه انتشار گزارش هفتگي مربوط به ميزان ذخاير نفت خام آمريکا - که قرار است عصر روز چهارشنبه منتشر شود - با نوسان همراه شده است.

بلومبرگ گزارش داد پيش بيني مي شود وزارت انرژي آمريکا از کاهش دو ميليون بشکه اي ميزان ذخاير نفت اين کشور در هفته منتهي به 15 ماه مه خبر دهد .

آنگ گفت با آن که پيش بيني مي شود سطح ذخاير نفت آمريکا کاهش يابد اما سطح توليد نفت در آمريکا همچنان بالاست و انتظار مي رود اين روند همچنان رو به افزايش باشد.


اخبار اقتصادی - خبر آنلاين

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------