آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کدام صنف بیشترین متقاضی را دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,اصناف تهران

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران، گفت: برخی اصناف که اشتغال در آنها آسان است و نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی ندارد، بیشترین متقاضی دریافت مجوز را دارند.

حسین درودیان در این باره گفت : در میان صنوف مختلف برخی از اصناف هستند به آنها با سهولت بیشتری مجوز داده می‌شود و در عین حال اشتغال در این حوزه‌ها نیز آسان است، در نتیجه بیشترین در خواست را برای گرفتن مجوز در این اصناف داریم، از جمله این واحدهای صنفی می‌توانیم به مانند اشتغال در حوزه پوشاک، املاک و خرازی‌ها اشاره کنیم.

او افزود: در مقابل برخی مشاغل دیگر سخت هستند و افراد باید بتوانند در آزمون‌های مشخص این اصناف قبول شوند، در نتیجه متقاضیان کمتری دارند، از جمله این مشاغل می‌توان به مکانیکی، طلافروشی و... اشاره کرد.

وی اضافه کرد:‌ به طور کلی طبق قانون نظام صنفی، در خواست‌کنندگان مجوز برای واحدهای صنفی باید دوره‌های بیمه، مالیات، اماکن و... را بگذرانند که بتوانند مجوز بگیرند.

 

علاوه بر این، برخی صنوف تخصصی دوره‌های آموزش‌های تخصصی و حتی دانشکده دارند مثل عینک‌سازان، طلاسازان و... که باید آموزش‌های تخصصی را در حوزه خود ببینند.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران همچنین درباره تخلف اصناف توضیح داد: تخلف معمولا به صورت فصلی در برخی اصناف زیاد می‌شود.

 

مثلا نزدیک به اعیاد، در صنف آجیل و خشکبار و نزدیک به ماه رمضان در خبازی‌ها و قنادی‌هاو... ولی به طور کلی بیشترین تخلف متعلق به صنوف مربوط به پوشاک است.


اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------