آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کارنامه درخشان بانک مرکزی در کاهش نقدینگی



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک مرکزی

ندیمی تصریح کرد: بانک مرکزی به منظور تامین کسری‌‌ها اقدام به چاپ پول و چک پول نکرد. حق شناس نیز گفت: در دولت قبل میزان نقدینگی حدود 28 درصد بود که در دولت یازدهم به کمتر از 24 درصد رسید.

کارنامه درخشان بانک مرکزی در کاهش نقدینگینایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کارنامه دولت و بانک مرکزی در خصوص کنترل رشد نقدینگی را درخشان توصیف کرد.
 
ابراهیم نکو در گفت‌وگو با پول‌نیوز، با تاکید بر موفقیت دولت یازدهم در حوزه اقتصادی و کاهش نقدینگی تصریح کرد: همواره در دولت قبل شاهد بودیم که اتفاقات عجیب و غریب در حوزه اقتصاد می افتاد و بعضا تصمیماتی که به یکباره گرفته می شد نیز بر پیچیده تر شدن اوضاع می‌افزود.
 
نکو خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم خبری از اتفاقات عجیب و غریب در حوزه اقتصاد نیست و آیندگان نیز کارنامه موفق دولت را مورد  قضاوت بیشتر قرار خواهند داد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم اقدامات دولت و بانک مرکزی در زمینه کاهش نقدینگی و تورم را مثبت ارزیابی کرد.
 
بانک مرکزی برای تامین کسری‌‌ها پول چاپ نکرد
 
ابوذر ندیمی نیز با اشاره به این که سطح عمومی قیمت ها روبه کاهش است تصریح کرد: خوشبختانه بانک مرکزی به منظور تامین کسری‌‌ها اقدام به چاپ پول و چک پول نکرده که اقدام مثبتی است.
 
این نماینده مجلس خواستار جهت دهی به نقدینگی در کشور شد و گفت: دولت گام اول را خوب برداشته و اکنون در آستانه ورود دولت یازدهم به سال سوم فعالیت خود گام بعدی جهت دهی به نقدینگی برای حل مشکل اشتغال، معیشت و صادرات است.
 
کاهش 4 درصدی میزان نقدینگی در دولت یازدهم
 
یک صاحبنظر اقتصادی نیز بر جهت گیری درست دولت و بانک مرکزی در راستای کاهش نقدینگی و تورم تاکید کرد و به پول‌نیوز گفت: بانک مرکزی در دولت یازدهم نقدینگی را حدود 4 واحد درصد کاهش داده است.
 
هادی حق شناس خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم میزان نقدینگی حدود 28 درصد بوده که در دولت یازدهم به کمتر از 24 درصد رسیده است.

اخبار اقتصادی - پول نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------